10 Kasım 2014 Pazartesi

ISPANAKLI TAHİNLİ BÖREK


Şimdi ben desem ki bu börekler harika,muhteşem,mutlaka deneyin diye! Kızar mısınız bana :)) Her şeyde muhteşem denmez ki ama dimi fakeeet ben ne yapayım arıyorum tarıyorum netten tamda damak tadıma uygun bir tarif bulunca deneyip bayılıyorum :))
Bu böreklerde yine hem çalışanlara hem ev hanımlarına göre, hazırlayın atın buzluğa misafir geldiğinde hemen fırına verin ve çay demlenene kadar çıtır çıtır börekler hazır bile.

Tarif Nurlu Mutfakdan.

Malzemeler:

  • 3 yufka
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 5 kaşık tahin
  • 1 çay bardağı su

İç harcı için;

  • Yarım kilo ıspanak
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 2 kaşık tahin
  • 1 kuru soğan
  • Karabiber
  • Pulbiber
  • Tuz
  • Üzerine yumurta sarısı

Yapılışı; Öncelikle iç harcımızı hazırlıyoruz. Ispanaklar güzelce ayıklanır, yıkanır ve suyu sızdırılır. Ardından kuru soğanlar yemeklik doğranıp yağda kavrulur. Üzerine  ıspanak eklenir ve suyunu çekene kadar pişirilir. En son baharatlar ve tahin eklenip soğuması için bir kenara bırakılır. Sıra geldi yufkalara sürülecek harca, Tahin, Sıvıyağ ve su karıştırılır. İlk yufkayı masanızın üzerine serin ve sıvı harçdan üzerine döküp her yerine eşit dağıtın. Yufkanın uçlarını içe doğru kapatıp dikdörtgen bir şekil elde edin. Ispanaklı harcın üçte birini üzerine dağıtın ve rulo şeklinde sarın. Dilediğiniz büyüklükte kesin.  Buzluğa koymadan önceki hali aşağıdaki resimdeki gibi;


Diğer iki yufkaya da aynı işlemi yaptıktan sonra kalan harcı üzerine fırça ile sürün. Buzluğa kaldırın ve dilediğiniz zaman çıkarıp üzerine yumurta sarısı sürerek fırına verin. 200 derece fırında güzelce pişirin. Afiyet Olsun. 

2 yorum:

  1. Bugün denedim ve çok güzel oldu,tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim afiyet bal olsun :)

      Sil