5 Kasım 2014 Çarşamba

EN KRAL KAHVALTILIK TARİF PANCAKE


Madem kaymak yaptık evde bolca kaymağımız var, balımız var, reçelimiz var o halde hiç durmuyoruz ve hemen pancake yapıyoruz :)

Benim evde yıllar önce Esse den aldığım Delonghi marka bir elektrikli barbeküm var. Mutfaktaki vazgeçilmezlerimdendir kendisi. Köfte pişer, şiş pişer, sebze ızgara eder o kadar marifetlidir ki pancake de yapar :))) Izgarayı ısıtıp çok az yağladıktan sonra küçük bir kepçe ile döküp mini pancakeler yapıyorum. Hem çocuklar hem misafirlerim keyifle yiyorlar. Sizin uygun bir ızgaranız yoksa hiç üzülmeyin krep tavasında yada herhangi bir yanmaz tavada aynı işlemi görür.

Malzemeler:
 (Birim ölçü veriyorum. Resimde görünen kadar pancake yapmak için 2 ölçü kullanabilirsiniz)

  • 1 yumurta
  • 1 vanilya
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz, çok az
Yapılışı; Yumurta ve vanilyayı iyice çırpın ve diğer malzemeleri de ekleyip mikser ile karıştırarak boza kıvamında bir hamur elde edin. Isınmış ve yağlanmış tavanızda arkalı önlü pişirin. İşte hepsi bu kadar afiyet olsun.


5 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor. Reçel, kaymak, üzerine de bolca ceviz bundan güzel kahvaltı olur mu?
    Ben pankek yaparken sütü limonla ekşitip koyuyorum öyle de güzel oluyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. pankek mi dedin :)) bayılırım ve ne yalan söylim güzel yaparım :)))
    elinize sağlık çok güzel bir lezzet gerçekten.. kaymak la pankek e ben de bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. tarif not edildi, nasip olursa hafta sonu yapılacak, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. doğru söylüyorsun canım,çocuklar çok seviyor ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. hemen aldım tarifi, çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil