31 Ekim 2014 Cuma

EVDE KAYMAK YAPIMI


 Hazır satılan gıdalardan çok hoşlanmıyorum ama nedense kaymakta sanki evde yapılamazmış gibi gelirdi takiiii  Yeşim abla bu tarifi yayınlayana kadar. gerçekten çok lezzetli ve hiç de hazır olanlarını aratmıyor. Ama şu var ki hazırlara göre daha hafif bir tat da olduğundan tatlıların üzerine çok daha fazla yakışıyor. Ben kaymağı bayramda yaptığımız kadayıf tatlısının üzerinde ikram etmek için yaptım ama kahvaltıda özellikle pankek ile de muhteşem oldu. Denemeniz ve beğenmeniz umuduyla.

Malzemeler:

  • 2 paket süt kreması (ben Tikveşli kullandım)
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası


Yapılışı; Tüm malzemeyi pişireceğiniz kaba alın ve iyice çırpın ardından ocağa alın ve sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Kaynayınca ateşten alıp  borcama dökün.Henüz sıcakken üzerini buzdolabı poşeti ile elinizle bastırarak kapatın ve bu şekilde oda ısısında soğutun. ardından dolaba alın ve iyice soğuyunca bal eşliğinde kahvaltı sofrasında yerini almaya hazır :) Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. eline sağlık şulecim.afiyet şifa olsun.hayırlı cumalar.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu tarife çok sevindim. Pan keklerde reçel seven benim için muhteşem tat. En kısa zaman da deneyeceğim. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil