3 Eylül 2014 Çarşamba

ZAHTER SALATASI


Muh-teee-şeeeem.....
Tek kelime geçerim bu salatayı. kesinlikle enfes bir lezzet. Ekmeği banıp ne yedim ama :))
Eğer ki zahter alabileceğiniz bir yer varsa bolca alın ve yemeklere ekleyin salatasını yapın, tadını çıkarın.
Ben Nişantaşı pazarından alıyorum ve fazlasını buzluğa atıyorum. Et yemeklerine, salatalara ve özellikle tavuğa çok yakışıyor.
Bu arada tarif canım kocama ait. Yaparken detayları göstermese de sizin için çok ısrar edip öğrendim tarifi:)
Ölçü yazmıyorum göz kararı yapılabilir bir salata

Malzemeler:
  • zahter
  • yeşil zeytin
  • ceviz
  • maydanoz
  • tuz
  • nar ekşisi
  • zeytin yağ
  • 1 tatlı kaşığı biber salça
Yapılışı; Zahterin sert kısımlarını alıp ayıklıyoruz. İnce kıyıp iyice yıkıyoruz. Üzerine tuz ve salça ekleyin ve iyice karıştırın. Maydanozu kıyın, cevizleri ve zeytini bıçakla dilimleyin ve zahtere ekleyin. Üzerine damak tadınıza göre nar ekşisi döküp bolca zeytinyağı koyun ve salatamız hazır. Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    çay makinesi

    YanıtlaSil
  2. görüntüsü çok güzel, heryerde bulunmuyor işte çıksak dağlara gezsek elbet vardır ammaa nerden bileceğiz ki :)
    ellerine sağlık canım, afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh ahh o dağlara çıkma işi olsa ne güzel olur ama dimi...

      Sil
  3. ben hiç bilmiyorum zahter nedir,ne ayıp hiç duymadım bunun peşine düşeyim demek ki güzel bişey ki bu kadar beğenip yayın yaptın:))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. ama kekikmiş:) öğrendim ben ve çok severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy kıyamam .. evet yabani kekik dağlarda bayırlarda bolca vardır herhalde . ama bildiğim kadarıyla daha çok güney Anadolu yada güneyde yetişiyor.

      Sil