19 Eylül 2014 Cuma

VİŞNELİ DONDURMA

Sen dur dur dur yağmur olsun hava soğusun dondurma tarifi ekle :)) olacak iş mi yaaaa... Ama eksik kalmasın blogumda dimi...
Denemişim beğenmişim hele birde Yeşim ablamın tarifi olunca kesinlikle kar yağmadan ekleyim artık dedim :)



Bu ilk denemem ve dondurma denemelerim devam ediyor  çünkü çocuklar büyüdükçe taleplerine doğal ve sağlıklı karşılık vermek zorlaşıyor süt tozlarıyla, boyalarla yapılan dondurmalar  yada bilmediğim kimyasallarla yapılan yiyeceklerden uzak kalabilmek onların nefsini azda olsa yaklaşık tatlarla tatmin edebilmek için kendi olanaklarımla birşeyler yapmaya çalışıyorum. Benim dondurma makinem yok almak istedim ama baktım  ki pahalı birşey deneme yanılma yoluyla birşeyler yapmaya çalıştım.
 Şimdi gelelim bu denememize ben dondurmayı yaptım buzluğa attım her yarım saatte bir gidip gelip karıştırdım ancak sanırım içerisinde su olması nedeniyle kristalleşmeye başladı. Öyle olunca bende vakit kaybetmeden kalıplara döktüm ve buzlu dondurma oldu. Tadı varya inanılmaz güzeldi o buzlu-sıvı haliyle aynı Starbuckslardaki mangolu frappuccino nun sanki vişnelisi gibiydi.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı vişne suyu (vişne kompostosu yapmıştım onun suyunu ve tanelerinden de ekledim ve blenderdan geçirip iyice ezdim)
  • 2 bardak su
  • 1 bardak süt
  • 1 tatlı kaşığı sahlep


Yapılışı; Vişne suyu, su, süt ve sahlep bir tencerede iyice çırpılır ve sürekli karıştırılarak pişirilir. 2-3  dakika kaynattıkdan sonra altını kapatın ve mikser ile çırparak soğutun metal bir kap içinde dolaba kaldırın. sık sık olamk şartı ile dolaptan çıkarın ve mikser ile çırpın. Ben bu aşamada kalıplara döküp dondurdum. Afiyet olsun.



1 yorum:

  1. yani şule özeleştirini yapıp bize bişey demeye fırsat bırakmamışsın yahu:)
    şaka bir yana nasılda güzel gözüküyor ekşi ekşi hımmm
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil