24 Eylül 2014 Çarşamba

PATATESLİ ÇITIR ÇITIR BÖREK


Bu ara hep aynı şeyi söylüyorum ama bu börekler de "muhteşem" :))
Deneyin bak pişman olmazsınız. Çıtır çıtır .... Kıyır kıyır.... Tadanlar sen mi açtın bu böreği diyecekler inanın.
Ben defalarca kez denedim hatta en son bolca yapıp derin dondurucuya bile koydum. Birim ölçülerde yazıyorum siz dilediğiniz kadar artırabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 2 yufka
  • Yarım bardak sıvıyağ
  • 1 kaşık un
  • Üzeri için yumurta sarısı
  • Çörekotu, susam
Ara için; Patatesli harç, ıspanaklı harç, peynirli yada kıymalı da olabilir.

Patatesli harç için; 2 adet patates haşlanır ve ezilir. Küçük boy bir soğan yemeklik doğranır ,az yağda kavrulur. Üzerine 1 tatlı kaşığı salça, ezilmiş patates ve tuz eklenip kavrulmaya devam edilir. Dilerseniz maydanozda ekleyin.


Yapılışı; Sıvıyağ ve un iyice çırpılır. İlk yufka Tezgaha serilir ve üzerine krema kıvamındaki yağlı harcın yarısı dökülür.Üzerine diğer yufkayı serin ve kalan harcı her yerine sürün. Sigara böreği keser gibi 8 parçaya bölün ve geniş kenara harçtan koyup sıkıca sarın. Yumurta sarısı sürüp fırında güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. en sevdiğimdir patatesli börek nefis görünüyor, ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. nar gibi kizarmislar, elinize saglik

    YanıtlaSil
  3. İşte ben de böyle nar gibi kızarmış börekleri çok severim çıtırlığı görünümlerinden belli ellerine sağlık afiyetler olsun .

    YanıtlaSil