5 Eylül 2014 Cuma

LABNELİ ZEYTİN EZMELİ ÇİÇEK POĞAÇA


Şu görüntülerin güzelliğine bakar mısınız biii...
Bloguma ilkbahar geldi :) Daha önce Labneli kek tarifimi eklediğimde poğaçalardan bahsetmiştim. Tabi çok zaman oldu ama en azından hatırlayıp ekliyorum :)


Evde labnemin bol, kullanılmasının da şart olduğu bir günde en verimli ve en lezzetli ne yaparım derken enfes bir kek birde poğaça keşfettim. Labneli kek gerçekten farklı bir tat, labneli  poğaça da yumuşak güzel bir poğaça oldu.Yine değişik bir lezzet arayanlara yada hadi bende labnemi kullanayım diyenlere önerilir.

Malzemeler:

200 gr  (1 paket) labne peyniri
1 su bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta  (1 sarı üzeri için ayrılacak)
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı süt
1,5 tatlı kaşığı tuz
4,5-5 su bardağı kadar un

İçine; zeytin ezmesi

Yapılışı; Tüm malzemeyi hamur yoğurma kabına alın, unu kontrollü ekleyerek yoğurun. Ardından dilediğiniz şekli vererek yada içerisine dilediğiniz malzemeyi koyarak poğaça hazırlayabilirsiniz. Benim yaptığım gibi çiçek şekli vermek isterseniz, cevizden daha iri büyüklükte parçalar alın içerisine zeytin ezmesi sürüp yeniden kapatın ve elinizle bastırın. Uçlarına kesi atın ve o parçaları kıvırıp bastırın. Çiçekleriniz hazır. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam yada çörekotu ile tohumlarını yapın ve 180 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.


6 yorum:

  1. Nefis tarifler var üstelik yapımları da çok değişikmiş denenmeye değer;) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim her zaman beklerim :)

      Sil
  2. elinize sağlık tutturabilmek marifet :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller ellerine sağlık canım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. şulecim valla evde çizkek yapmak için aldığım ama tarhi yaklaşmış labnem var:)yarın bu poğacadan deneyeyim bende bloğuna bir girdim çıkamıyorum sağolasın tarifler için.

    YanıtlaSil
  5. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?


    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil