2 Eylül 2014 Salı

BOL ÇİKOLATALI PASTA... ÇOK ÇOK PRATİK


Hani bende tembellik diz boyu ya,  işte bu enfes pasta da o tembelliklere başlamadan çok önce geçen yıl oğlumun doğum günü için yaptığım pastadır. Şimdi pastamızın hikayesi basit tarifi daha basit, neden mi? Çok hasta ve yoğun bir dönemdi ve herhangi bir kutlama yapmayacaktık ama çok sevdiğim bir arkadaşım ve eşi oğluma hediye alıp geldiler bende hemen pratik bir pasta yapayım ama oğlum çikolatalı sever nasıl olsa ne olsa derken bu yoğun çikolata pasta çıktı ortaya.
Tadı anlatılmaz tadılır diyorum ve mutlaka yapın diye  tavsiyede bulunuyorum :)

Malzemeler:
  • 1 paket hazır kakaolu pastaban (3 parça olanlardan)
  • 1 paket çikolatalı creme ole
  • 2 bardak süt
  • 4x80 gr lık bitter çikolata
  • 1 kutu (200 gr) süt kreması
  • dilediğiniz kadar fıstık, damla çikolata

Yapılışı; Kekinizin 3 parça olması görüntü olarak önemli çünkü benim evde 2 parça olanlardan vardı ve son hali hoş görünmüyordu ama lezzeti  yinede enfesti.
Öncelikle kremaları hazırlayıp soğumalarını beklememiz gerekli. O yüzden ilk olarak kremayı tencereye alın ve kaynama noktasına gelmeden çikolataları küçük parçalara bölüp içine atın ve karıştırarak  eritin. Creme oleyi 2 bardak süt ile hazırlayın ve onuda dolaba kaldırıp soğutun. Pastayı servis edeceğiniz tabağa kekin alt kısmını koyun ve çok az gazoz yada şekerli süt ile ıslatın. Creme olenin yarısını kekin üzerine sürün ve bolca fıstık serpin. (Bu arada ben bu işlemleri kelepçeli kek kalıbı içinde yapıyorum ki şekil daha düzgün olsun diye)  Ardından kekin 2. parçasını koyun ıslatıp üzerine kalan creme oleyi ekleyip bolca damla çikolata serpin. 3. kek katını da koyduktan sonra dolapta dinlenen çikolatalı kremayı her yerine sıvayalım. en son görüntü için bir çorba kaşığının tersi  ile şekiller yapın. Afiyet olsun.




5 yorum:

  1. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  3. Tembellik galiba herkeslerde var son zamanlarda:) pasta enfes gozukuyor..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bende sadece son zaman değil nerdeyse son yıllarda :))) ama atlatıyorum bu ağırlığı inş....teşekkür ederim.

      Sil