9 Ocak 2014 Perşembe

KREPTE KREMALI TAVUK


Merhabalar çok sevgili  izleyicilerim! 
Şimdi şu yukarıdaki resim ne kadar iştah açıcı değil mi benim içim gidiyor baktıkça .. Ama olsa da yiyemem çünkü hiç de diyete uygun bir yemek değil her zamanki gibi "muhteşem lezzetler muhteşem kaloride" olur kıvamında :) 
Ben yapmadım baştan söyleyim, çok becerikli  arkadaşımlarım var benim. Bu aralar zaten diyetteyim diye kendim pek birşey yapmamaya çalışıyorum. Bir süre arkadaşlarımda tattığım ve beğendiğim lezzetleri paylaşacağım.  Ben yedim, beğendim ve kendim yapana kadar da vakit kaybetmektense bir an önce paylaşayım dedim. Sevgili arkadaşım Hicranjım ellerine sağlık şekerim. 
Krep ayrı güzel, kremalı tavuk ayrı güzel birlikte muhteşem ama kaloride bomba :) Deneyin pişman olmayacaksınız. Hem misafirlerinize hemde ev halkına gururla servis edilebilir. 



Benim daha önce yaptığım Manisa Kebabına çok benziyor, 
et sote  yerine kremalı tavuk var. 
Tarif için Tık Lütfen.

Malzemeler:

Krep için;

  • 2 yumurta
  • 1/2 litre süt
  • 1 bardak su
  • Kıvam alıncaya kadar un 
  • tuz


İç harcı için;

  • Kurusoğan
  • Tavuk Gögsü
  • mantar
  • Kırmızı pul biber
  • karabiber
  • tuz
  • Krema
Yapılışı; Tavukları sotelik küçük doğrayalım ve tavada suyunu bırakıp iyice çekene kadar pişirelim. Az  bir yağ ilavesi ile birlikte yemeklik doğranmış soğanları ekleyip kavurmaya devam edelim. Mantarları güzelce yıkayıp ince kıyın ve tavuğa ekleyin. Tavuklar iyice pişince baharatlarını ve kremayı ekleyin. Bir iki taşım pişirip altını kapatın. Krep hamurunu boza kıvamında hazırlayın ve hafif yağlanmış tavada tüm harç bitene kadar  pişirin. Düz bir zeminde krepleri açın ve içerisine dilediğiniz kadar tavuklu harçdan koyun ve ister resimdeki gibi uzun sarın ister bohça yapın. Servis zamanı üzerine kaşar dilimi ekleyip fırında kaşarlar eriyene kadar pişirin ve işte hazır. Afiyet olsun. 


4 yorum:

  1. Hakikaten bomba ama dayanılmaz, arkadaşının eline sağlık. Sizlere afiyet olsun Şulecim..

    YanıtlaSil
  2. gerçekten güzel görünüyor, diyette başarılar diliyorum yemek bloggerı olunca zorlanıyor insan..

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık...harıka gorunuyor

    YanıtlaSil