30 Aralık 2013 Pazartesi

MANTARLI KAŞARLI BEYKOZ KEBABI

Yılın son günü geldi yaaa inanamıyorum sanki 2013 yılbaşı kutlamamızı daha bir kaç hafta önce gibi hatırlıyorum. Ne zaman kış bitti yaz geldi tekrar kış geldi !!! Zamana yetişmek imkansız. Hayır yetişemiyoruz bari şu zamanı iyi kullanabilsek (Vizonteledeki akü muhabbeti gibi oldu sanki. Baba akü yok!-Şarjı mı bitmiş ulan?farları açık bırakırsan öyle…-Akü komple yok çalmışlar. Kaputu açmışlar bir de aküyü çalmışlar, kaputu açtınız bari aküyü çalmayın. aküyü çalmamış olsalar hani:)))  
Ama geriye dönüp baktığımda elimde avucumda bir şey yok ki sanki koca yılı boşa yaşamışım. Zamanı yapamayacağımız şeyleri istemekle geçirdiğimiz söylenir. Oysa gücümüz tüm zamanları zorlar. Yeter ki kendimize ve dostlarımızın,ailemizin,sevdiklerimizin gücüne inanalım. Yeni yılda inancımızı pekiştirmemiz ve mutlu olmamız dileklerimle..  Herkeslere sağlık,huzur, bereket, bol kazanç ve mutluluk getirsin 2014..


 Hemen konuyu daha becerikli olduğum yemeklere getireyim en iyisi. Bu yemek enfes bir lezzet de ve bence gayet şık bir sofra için ideal görüntüde. Ben daha önce Beykoz Kebabı tarifi vermiştim blogum da ama bunu Oktay Usta'da görünce birde böyle denemeliyim dedim.Gerçi tarifin özünde bir değişiklik yok sunum ve pişirme farklılığı. Birde ben kızartma sevmiyorum biliyorsunuz, yine her zamanki ızgara yöntemini kullandım.

Malzemeler:
  • 4 adet orta uzunlukta patlıcan ve pişirmek için az sıvıyağ
  • 400 gram kuşbaşı et
  • 1 adet kurusuğan
  • Defne yaprağı
  • karabiber
  • tuz
  • 1 kaşık margarin
  • 10-12 adet mantar
  • 10-12 ince dilim kaşar
  • 2-3 adet sivri biber
  • 2 domates
  • 1 kaşık salça ile sıcak sos yada domates sosu
Yapılışı; Öncelikle patlıcanları alaca soyun ve ince uzun dilimler yapın yaklaşık 20 dakika kadar tuzlu suda bekletin. Ardından tost makinesini alüminyum folyo ile kaplayın ve folyoya fırça ile sıvıyağ sürün. Dilimlenmiş ve yıkanmış patlıcan dilimlerini güzelce ızgara edin. Bir yandanda kuşbaşı eti kızgın tavaya alın ve suyunu bırakıp çekene kadar kavurun 1 kaşık kadar margarin ekleyin. Yemeklik doğranmış kuru soğanı ve  baharatlarını ekleyin kavurmaya devam edin. Son olarak da yine küçük doğranmış domatesleri ekleyin ve etler iyice pişinceye kadar kısık ateşte bırakın. Eğer ki etiniz hala pişmemiş ise biraz sıcak su ekleyip pişirmeye devam edin. Kullanacağınız zaman pişen etinizi bir süzgece alın ve suyunu süzün.  Izgara patlıcanlardan iki tanesini alın ve + şeklini verin. Kuşbaşı harçdan içine koyun ve patlıcanları bohça şeklinde kapatın. Tepsiye koyarken birleşme yeri alta gelecek şekilde olsun. Üzerine domates dilimi,kaşar, biber ve mantarı koyup kürdan ile sabitleyin. Fırın kabınıza tüm patlıcanları bu şekilde dizdikten sonra üzerine salçalı sos hazırlayın içerisine süzdüğünüz et suyunu eklemeyi unutmayın,  200 derece fırında suyu kaynayıp kaşarlar eriyene  dek pişirin. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Harika gözüküyor Ellerinize sağlık yedim yuttum :)
    İyi yıllar
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Yeni yılın sağlık, huzur, bolluk ve bereket getirmesi dileğiyle, iyi yıllar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yıllar. Yeniyılin kutlu olsun.

    YanıtlaSil