22 Kasım 2013 Cuma

ŞEFTALİLİ ALT ÜST KEK

Merhabalar.... Havaların soğuk ve ruh daraltıcı olduğu şu günlerde sıcacık ve misgibi bir kekle günaydın diyorum hepinize. Şeftalinin bol ve lezzetli olduğu günlerden kalma enfes bir kek tarifim vardı taslaklarda ve ben onu artık paylaşmak istiyorum. Ben çok beğendim daha önce yaptığım Ananaslı alt üst kekinden esinlenerek yaptım ama bu sefer kalpli kalıbımı kullandım. En çok meyvelerin olduğu kısmı yerken bayıldım kekin lezzetine keşke içine de konulabilseydi :)
 

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı erimiş soğutulmuş tereyağı/margarin
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 orta boy şeftali

Yapılışı; Öncelikle kalıbımızın altını güzelce yağlı kağıt ile kaplayalım ve incecik dilimlenmiş şeftalileri dizelim. Dilerseniz üzerine şeker de serpiştirebilirsiniz. Yumurtaları, şekeri ve vanilyayı güzelce çırpın. Yoğurt ve margarini de ekleyip spatula ile karıştırmaya devam edin. Unu kontrollü ve eleyerek ekleyip kabartma tozunu da ilave ettikten sonra karıştırın. Şeftali dilimlerinin üzerine dökün. Önceden ısınmış 180 derece fırında  pişirin. Soğuduktan sonra kalıbı ters çevirip servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Şeftaliyi çok severim keşke yaz olsa şimdi ve şeftali olsa pazarlarda :))

    Nefis bir görüntüsü var, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Off Şulecim çok güzel bir görüntü, tadını merak ettim. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Çooooook güzel görünüyor canım. Şeftaliyi zaten çok severim. Bir de kekin üzerinde ağızda lezzet patlamaları yapmıştır eminim. Aldım tarifini. Şeftaliler başladı mı yaparım kısmetse.

    YanıtlaSil