31 Ekim 2013 Perşembe

PASTANE POĞAÇASI

Ben her gün çeşit çeşit börek, kurabiye yada yemekler yapmaya çalışıyorum ama benim çocuklarım maalesef ve  nedense yine de hazır satın alıp yemeyi daha çok tercih ediyorlar. Kek yaparım "anne para ver okulda kek alıcam" derler. poğaça yaparım "biz boş seviyoruz pastaneden al" derler. işte benimde canıma tak etti "yapmıyorum işte " diye isyan edecektim ki aklıma pastane poğaçası ve keki geldi. İkisini de yaptım  ve sonuç süper. Gerçekten satın aldıklarımıza benzedi. Bugün büyük keyifle poğaçamı ekliyorum ve herkeslere taze taze yemesini öneriyorum. Zaten bereketli bir hamur pişen fazla poğaçaları dolabınıza kaldırın ve beslenmeye koyacağınız yada misafirlerinize ikram edeceğiniz zaman ısıtarak tüketin diye de öneriyorum :) en yakın zamanda da kekimiz ekranlarınızda olacak .
 

 Malzemeler:
  • 200 gram, eritilip iyice soğumuş margarin veya tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu (evde varsa mahlepli susamlı daha güzel oluyor)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta (sarılar üzerine)
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • aldığı kadar un
Yapılışı; Tüm malzemeyi iyice yoğurup yumuşak kıvamlı ele yapışamayan bir hamur haline getirin. Yaklaşık yarım saat kadar dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp çatal ile çizin, 200 derece fırında üzerleri nar gibi kızarana dek pişirin. Afiyet bal olsun

14 yorum:

  1. Ben de pastanedekiler gibi poğaça yapmak istiyordum, bu tarif tam aradığım sanırım. Harika görünüyorlar ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet umarım öyledir. ben beğendim,en önemlisi çocuklar beğendi :) şimdiden afiyet olsun. sevgiler

      Sil
  2. Şu anda çayımı yudumluyorum. Çok leziz görünüyor. Bir tanesini aldım canım :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun sıcacık bir çay olsa bende şimdi içerdim misss....

      Sil
  3. Yine şahane bir görüntü. Eline sağlık canım. Kesin denenecek:) Tek soru, bizde sirke hiç sevilmez, kokusu belli oluyor mu, ve de tercihen ne sirkesi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kokusu hiç ama hiç belli olmuyor. üstelik koymasan da çok farketmeyecektir hafif bir kıvam versin diye kullanılıyor ama sirkenin bereketine inanırım o yüzden azcıkda olsa koyarım

      Sil
  4. Anne evde yapiyorsa bence cocuklar disardan yememeli yazik sana! Ama bunlar tipkisinin aynisi olmus insallah seni üzmezler artik,eline saglik canim,ben bu pogacayi cok seviyorum ama cok cabuk bayatliyorlar,ama lezzeti yerinde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yaa cidden üzücü bir durum. inşallah bu sefer buldum sanırım :) çok doğru diyorsun cidden tüm hamur işlerinde olduğu gibi ya bayatlamadan tüketmek lazım yada fazlasını dolaba kaldırmak :)

      Sil
  5. Aklari icine mi bu nefis pocalarin cnm;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet aklar içeri sarılar üzerine :)

      Sil
  6. Canım harika görünüyor ellerine sağlık..Ank Blogger olmana çok sevindim Zaman zaman bizler buluşuyoruz bir çok etkinlikte bir araya geliyoruz.sizide aramızda görmek isterim şahsen Facebook ta değilsin sanırım

    YanıtlaSil
  7. poğaçalar nefis görünüyor ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil