7 Ekim 2013 Pazartesi

NEFİS MİLFÖY BÖREĞİ


Milföy hamurunu bu şekilde kullanmak acayip keyifli ve lezzetli. Keşfettiğimden beri hep bu şekilde Yapıyorum. Size önerim eğer hala denemediyseniz mutlaka deneyin ve tadındaki farkı görün. Bu seferde ister kaşarlı, ister zeytin ezmeli, sosisli, sucuklu yada çikolatalı yapabileceğiniz minik atıştırmalıklar.

Malzemeler:

  • Milföy
  • 1-2 kaşık kadar un
  • İç harç


 Yapılışı; Milföyleri tezgaha alın ve yumuşaması için bekledikten sonra unlanmış tezgahda  üzerine de un serperek uzunlamasına (tek yönde) açın ve dikdörtgen bir hamur elde edin. Uzun kenara harç koyup sarın ve  yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Tüm hamura aynı işlemi yapıp  üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu dökün. birer parmak genişliğnde kesin ve Orta ısılı fırında güzelce kızarana kadar pişirin . 



10 yorum:

  1. çıtır çıtır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Fotografı görünce gene altından kalkamayacağım bir tarif diye düşünürken çok kolay olduğunu gördüm ve notumu aldım. Keşke hamur işleri hep böyle pratik olsa. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık nefis bir börek olmuşşşş...:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka deneyecegim borekler nefis gozukuyor..diger post taki kurabiyeler ise bir baska guzellikte..elinize saglik..

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık Çıtır çıtır çok nefis bir börek olmuş sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor, daha önce milföyle bir tarif denememiştim ama bunu denemek isterim, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili genç arkadaşım; dipfrizimde milföyüm var. Yarın akşam İstanbul'dan gelmek üzere yola çıkacak olan oğluma patlıcanlı yapacaktım, bu şekil hoşuma gitti, deneyeceğim. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,
    Sayfanızı yeni keşfettim ve çok beğendim,
    Börekler gerçekten nefis görünüyor elleirnize sağlık :))
    Sizi izlemeye aldım :))
    Bana da bekliyorum :)) http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Şimdiden bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. oktay ustanın da milföyden bu şekilde börek yaptığını görmüştümm.. çok güzel görünüyorlar gerçekten..ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil