6 Ekim 2013 Pazar

FINDIK EZMELİ KURABİYE VE VİŞNELİ KURABİYE

Bu kurabiyeler bir harika. Ben biraz fazla pişirdim ama yine de görüntü fena değil sanki dimi :) ??


Tamamen doğaçlama gelişen bir tarif ve şekiller oldu. Aslında amacım Elmalı kurabiye yapmaktı ama elmaları rendelemeye o kadar çok üşendim ki gözüme çarpan fındık ezmesini kullandım önce, sonra hamur bereketli olup şekilden de sıkılınca vişneliler çıktı ortaya ;)

Malzemeler: 
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 2 tane yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Yeteri kadar dondurulmuş vişne
  • Fındık ezmesi
Yapılışı;  Margarin, şeker ve yumurtayı iyice karıştırın. Kontrollü bir şekilde elenmiş unu ekleyin, vanilya ve kabartma tozu ilavesiyle yoğurmaya devam edin. Hamuru ikiye ayırın.  İlk parçadan iri bezeler alıp iki yağlı kağıt arasında yarım santim kalınlığında açın ve kalıp ile kesin. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin . Isıtılmış 175 C'de beyaz kalacak şekilde altını kontrol ederek pişirin. Soğuyunca ortasına 1 tatlı kaşığı  kadar fındık ezmesi sürün ve diğer bir kurbiyeyi üzerine yapıştırın.  diğer kalan bezeyi de açın ve çaybardağı yardımı ile daireler kesin. kestiğiniz daireleri  fırın tepsisine dizin üzerine vişneleri pay edin ve üzerini kapatacağınız dairenin ortasını + şeklinde kesip öyle yapıştırın. kenarlarını çatalla bastırıp fındık ezmeli kurabiye gibi pişirin. .Afiyet Olsun.

2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor bence, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. harika gözüküyorlar ellerine sağlık.. tek hamur iki değişik kurabiye nefis :)

    YanıtlaSil