23 Ekim 2013 Çarşamba

AĞIZDA DAĞILAN KITIR KURABİYE




Kurabiyeme isim bulamadım. Ama lezzeti çocukken yediğim un kurabiyelerine benziyor. Tarif üst kat komşuma ait. O bize ikram ederken külahların üst kısmını çikolata ve Hindistan cevizine bulamıştı. Öylede bambaşka bir lezzet oluyor. İlgilenenlere duyurulur :)

Malzemeler:
  • 200 gr yumuşak tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • aldığı kadar un

Yapılışı; Yumuşamış tereyağın içerisinde şeker iyice eritilir. Sıvıyağ ve vanilya eklenip karıştırılmaya devam edilir.  Elenmiş un ve kabartma tozu elenerek eklenir ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. Ben her zaman olduğu gibi iki yağlı kağıt arasında açıp kalıplarla kestim. 180 derece fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin. Afiyet olsun

6 yorum:

  1. tadı da eminim görüntüsü kadar güzeldir canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bayiliyorum bu tada,tadini bildigimden,olsada yesek simdi!

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık Uzanıp bir tane aldım çayımın yanına sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. ellerinize saglik harika görünüyorlar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Nefis olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Hep o tereyağın kıtırlığı bunlarrrrr :) Nefisler.

    YanıtlaSil