30 Eylül 2013 Pazartesi

KAKAOLU TART


Bu kek var ya bu kek....İnanılmaz lezzetli, böyle yumuşacık kadifemsi tadıyla beni büyüledi. İlk yaptığım günden bu yana her çeşit yapmışlığım var denemeniz şiddetle tavsiye olunanlardan. Şiddetle derken yanlış anlamayın yapmayanları dövmüyoruz. yapan zaten bir pişman yapmayan bin pişman. Artık karar sizin! deneyin yorumlayın, bekliyorum :)
Rizegross dan aldığım tart kalıbımı denemek için telaşlanıp duruyordum. Nerde ne var diye araştırırken  Gülay Mutfakta! blogunda keşfettiğim bu tarif cezbetti.

 
Malzemeler:
 
  • 2 yumurta
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • Yarım kahve fincanı kakao
  • 2,5 kahve fincanı un
  • 1 paket  kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • keki ıslatmak için; Yarım çay bardağı süt

Kreması için;

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı un (silme)
  • 1 çorba kaşığı nişasta (silme)
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 100 gr. labne peyniri
  • 1 paket vanilya

Yapılışı: Kek için şeker ve yumurtayı çırpın. Kakaoyu ekleyip karıştırın. Sıvı yağ ve yoğurt ekleyip, karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyin ve iyice karıştırın. Margarin ile yağlanmış tart kalıbına boşaltın. 175 derece ön ısıtma yaptığınız fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkarıp, ılınan keki servis tabağına alın. Süt ile özellikle kenarlarını ıslatın. Krema için; süt, toz şeker, yumurta sarısı, un ve  nişastayı bir tencereye alın. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan alın. Labne peyniri, vanilya ve tereyağı ekleyip çırpın. Kekin çukur kalan kısmına kremayı boşaltın. Üzerini Hindistan cevizi yada toz fıstık ile süsleyip servis yapın. Afiyet olsun.

20 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler aldım sevgilerinizi :) bende geliyorum hemen

      Sil
  2. ellerine sağlık canım nefis görünüyor...
    bu lezzet bu akşam bizim evde olaydı çok iyi olurdu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy kıyamam yap hemen aslında çok pratik :)

      Sil
  3. bu kaliba benzer bende gordum ama derin degildi acaba kek kabardigi icin mi goruntu boyleyse tadi damakta kalicak cinsten sanirim adi tart kalibinda pasta olmali bence:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen dediğin gibi sanki altı kuru olacak gibi geldi ama baktım kabardıkça derinleşiyor süper oldu. favori kalıplarımdan şimdi :)

      Sil
  4. Nefis görünüyor en kısa zamanda denemem lazım. Afiyetler olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hep beraber olsun :)

      Sil
  5. Offf nasıl bir görüntü o... Acilen denemek lazım. Bir soru; nişasta buğday yada mısır farkeder mi? Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım farketmez amaç sadece biraz koyulaştırmak :) teşekkürler

      Sil
  6. harika görünüyor yaa kesin denicem ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyince yine beklerim umarım beğenirsin :)

      Sil
  7. Merhaba canım ; bu ne harika bir bir tart bayıldım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlım :) özledik seni nerelerdesin?

      Sil
  8. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. okadar met ettinki birazdan yapıcam yalnız keki ıslatırken kekin iç tarafınımı yoksa altınımı ıslatıcaz

    YanıtlaSil
  10. merhaba
    deneyip beğenmeniz beni çok sevindirdi
    son zamanlarda kekini ıspanaklı yapıyorum, muhallebi aynı ve üzerini çilek ile süslüyorum
    birde öyle denemenizi öneririm :)
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  11. bir başka secenek ise keki cevizli tarçınlı yapıp üzerine sadece hazır çikolata sos
    denerseniz beni haberdar ederseniz çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  12. görüntü harika da kalıbım yok acaba ortasına oysam da muhallebiyi koysam ayyy bilemedim ama çok güzel gözüküyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. kaç cm tart kalıbı kullandınız

    YanıtlaSil