11 Eylül 2013 Çarşamba

EVDE ENFES PİZZA




Malzemeler:
Hamur için;

  • 1 su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı süt
  • 2,5-3 su bardağı kadar un
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 paket kuru maya

Sos için;

  • 2 adet domates rendesi
  • 1 kaşık salça
  • Az sıvıyağ
  • Kekik
  • Tuz



Üzerine;
  • Sosis
  • Sucuk
  • Mantar
  • Yeşil biber
  • Domates
  • Mısır
  • Kaşar rendesi

Yapılışı; öncelikle hamur malzemelerimizi güzelce yoğurup, ılık bir ortamda üzeri kapalı bir şekilde  yaklaşık 1 saat kadar ( en az yarım saat)  mayalanması için bekletiyoruz.  Mayalanma süreci sonunda hamuru bir kez daha yoğurun ve 3 eşit parçaya bölün. ( ben 3'e böldüm çünkü 3 farklı malzemeli yapacaktım ve bir de tchibo dan aldığım pizza pişirme tepsilerim vardı ve ona göre ayarladım. )  siz kendi tepsilerinize göre ayarlayabilirsiniz. Hafif margarin ile yağlanmış tepsiye elimizle güzelce yayıyoruz. Sos  için domates rendesi az sıvıyağ ile pişirilir ve içerisine salça, kekik, tuz ekleyip soğutulur. Tepsiye yaydığınız hamurun üzerine sosdan sürün ve sıra ile dilimlenmiş sosis, sucuk biber ve mantarları dizin. En üste domates dilimleyebilirsiniz. Sıcak fırında güzelce pişirin ve çıkarmaya yakın kaşar rendesi ekleyin. Afiyet olsun :)


13 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bugün yapıp yemiş olsam İnan bende yok artık derdim ama meraklanma arşivden :))

      Sil
  2. mantar sevmesemde pizza nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. merhaba tariflerinizi beğenerek takip ediyorum ve denediklerimden memnun kaldım teşekkürler.melek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende deneyip beğenmenize memnunn oldum.

      Sil
    2. Takipte kalın daha neler var neler :) sevgiler

      Sil
  4. Pizza harika olmuş, canım çekti şimdi n'olacak??
    Adana'ya istesem yollar mısın??

    YanıtlaSil
  5. Hem yaş maya hem kuru maya mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Amanın nerden çıkmış o yaşmaya!!! Hemen kurutalım yaş mayayı :))canım saol hemen siliyorum ..

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik pek guzel olmussss..
    Kac kisilik oluyor , hamur bana cok gibi geldi acuk!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım 3 orta boy pizza gibi düşün :) belki orta boydan azcık daha büyük olabilir :))

      Sil