31 Ağustos 2013 Cumartesi

GÜVEÇTE MİSKET KÖFTE


Ramazan'da iftar soframızı renklendiren bu enfes tarifi paylaşmak bugüne kısmetmiş :) aslında gayet pratik ve kolay bir yemek. Neden mi pratik? Çünkü köfteler önceden hazırlanıp dolaba konmuştu bile ve üzerinede geçen yılın kış hazırlığı olan sosların sonuncusu kullanıldı. Benim yaptığım tek iş buzluktan donmuş köfteleri çıkarıp fırınlamak oldu. Ama en zahmetlisi sosun kapağını açıp dökmekti kiii sormayın gitsin :)) ben ama size uzun uzun anlatayım yine de!

Malzemeler: (3 kişilik)

  • 300 gr kıyma
  • 1 iri kurusoğan rendelenmiş
  • Bayat ekmek (iyice ufalanmış)
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı knorr Köfte harcı
  • Tuz
  • Karabiber
  • 3-4 domates rendelenmiş 
  • Az sıvıyağ
  • Kaşar rendesi 
Yapılışı; öncelikle köfte harcı iyice yoğrulur misket şeklinde yuvarlanıp dolaba dinlenmek üzere bırakılır. Rendelenmiş domatesleri az sıvıyağ ve tuz ile iyice pişin. köfteleri de fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirin. Köfteyi güveç kabına alın ve üzerine domates sosunuzu ekleyip fırına verin.  Sosu kaynama noktasına geldiğinde üzerine rendelenmiş kaçar ekleyip fırında yaklaşık 4-5 dakika kadar daha pişirin. Servise hazır afiyet olsun. 

8 yorum:

  1. Şule'cim ellerine sağlık bayılırım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık harıka gorunuyor:)))))))

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş,hem kolay ve pratık bır yemek.Ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
  4. eminim cok leziz olmustur;ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  5. 2 eylul diyorum, birak misket kofteleri diyorum, basliyoruz diyorum, sen de takil bu kervana diyorum...
    Daha da baska bisey demiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Sanırım acıkmaya başladım resmen ağzım sulandı :))

    Ellerine sağlık suyuna ekmek banıp yemek vardı şimdi.. Neyse ağzımın sularını toplayıp gideyim ben :))

    YanıtlaSil
  7. Ben buna bayıldıııımmmmmmm...
    Ben buna tam tahıllı ekmek ile yapsam olur mu ki?
    Çok çok sevgileeeerrr..
    Mucksss..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii :) ama lezzetinde belki ufacık bir fark olabilir

      Sil