11 Temmuz 2013 Perşembe

PATLICANLI PERDE PİLAVI


İşte ramazana yakışır bir tarif daha! İlk iftar soframıza yaptım bu güzel görünümlü, enfes lezzetteki pilavı. Ama baştan söyleyeyim bu ölçülerde bir pilav davet sofrası için daha uygun olur . Çünkü 3. gün ve evde hala patlıcanlı pilav var.  İnternette çok fazla tarif var ve ben hepsinden bir kolaj oluşturdum.
Çalışan bayanlar!!! davet sofralarınız için ideal bir yemek. Bir gece önceden herşeyini hazırlıyorsunuz ertesi gün yemek öncesi, içindeki herşey pişmiş olduğu için, fırınlamak yeterli oluyor. Üstelik sebzesi, eti ve pilavı hepsi bir arada :)

Malzemeler:
  • 4 adet uzun patlıcan
  • sıvıyağ
  • Yarım kilo kuşbaşı et
  • 2 kaşık tereyağı
  • 1 iri kuru soğan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet domates
  • 1 kaşık salça
  • 2 adet defne yaprağı
  • tuz
  • karabiber
Pilav için;
  • 2 su bardağı pirinç
  • tereyağı + sıvıyağ
  • tuz

Yapılışı; Öncelikle patlıcanları uzunlamasına ince ince dilimliyoruz ve tuzlu suda bekletiyoruz. Pirincimizi tuzlu ılık suya alıyoruz.  Etimizi tereyağı ve defne yaprağı ile iyice kavuruyoruz. Dilimlenmiş biberleri ve kurusoğanı ekleyip sotelemeye devam edin. Domatesi, salçayı ve tuzunu ekleyip etler güzelce pişene kadar bekleyin. Tuzlu suda bekleyip acısı çıkan patlıcanları, alüminyum folyo kapladığınız tost makinesine dizin ama patlıcanların her iki yüzünü de fırça yardımı ile yağlamayı unutmayın. Yada kızartabilirsiniz ben fazla yağlı olduğu için kızartma yerine ızgara yapmayı tercih ediyorum. Izgara işlemine devam ederken bir yandan da pilavımızı hazırlıyoruz. Evettttt şimdi patlıcanlar ızgara edildi, et pişti ve pilavda hazır. Şimdi ister fırına uygun bir kapta, ister tencere de isterseniz de benim gibi kek kalıbına patlıcanlarınızı aralıksız dizin.


Orta kısmına et sotenizi koyun;


Üzerine pilavınızı koyup kenarlarda kalan patlıcanları kapatın. Ve işte yemek hazır. Dediğim gibi  ertesi gün yenecek ise ağzını kapatın ve dolabınıza kaldırın.



Eğer  ki hemen pişirecek iseniz üzerine 1,5 su bardağı sıcak su ve tuz ekleyip, ağzını alüminyum folyo ile kapatıp 200 derece fırına sürün ve 15 dakika kadar pişirip, 15 dakika da dinlendirdikten sonra ağzını açın ve servis yapacağınız tepsi yada tabağa ters çevirin. Zahmetli gibi gözükse de başka işler yaparken aradan çıkabilecek bir tarif aslında. Şimdiden deneyeceklere afiyet olsun.

9 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. uff...gel de yapma şimdi. yarın için süper fikir. patlıcanım da varken...yalnız bir yerde takıldım. pilavı pişirdikten sonra mı, sıcak suda şişirdikten sonra mı fırın kabına alıyoruz? yanlış anlayıp fırına verirken eklediğim 1,5 bardak su ile lapa yapmayım sonra:))

    YanıtlaSil
  3. Yok tatlım doğru anlamışsın. Pilavı normal pişiriyoruz. 2 bardak pirinci 2 bardak su ile... Ben de netten araştırırken daha fazla su eklemişlerdi aynı korku ile 1,5 bardak sıcak su ekledim tam oldu. İç rahatlığıyla yapabilirisin :)şimdiden afiyet olsun yiyeceklere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika... Akşama sofrada kısmetse:))

      Sil
  4. patlıcana bayılırım perde pilavına da eminim çok yakışmıştır.harika görünüyor eline sağlık...

    YanıtlaSil
  5. bendende bir uffff uf ki ne ufff hemde:))

    YanıtlaSil
  6. çok severim ama hiç kendim denemedim canım tarifi kaydediyorum deniyeceğim lezzetler arasına ..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım harika bir lezzet ve sunum olmuş;)bloğunu takibe aldım bende beklerim bu arada ;) sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor eline sağlık...Ben de deneyeceğim..

    YanıtlaSil