19 Temmuz 2013 Cuma

PATLICANLI KÖFTE

Patlıcan çok sevdiğimi, her patlıcanlı tarif eklediğimde bastıra bastıra söylerken bir yandan da kocama sevdirme çabalarımdan bahsediyorum belki sıkılmışsınızdır ama bu sefer kocama değil kendime yaptım bu güzel yemeği. Onun yemeyeceğinden çok ama çok emin olduğum için yapmak için bir misafir bekledim. Ve işte vakit geldi ben tattım. Sonuç ise -bana göre- evet değişik bir sıcak yemek oldu ama olağanüstü bir lezzet mutlaka deneyin diye ısrar etmeyeceğim en azından :) Çünkü bulgur ve patlıcan seviyorsanız değişik bir alternatif tadında sadece.

 
Tarif Birsence den. Malatya ya özgü bir köfteymiş! Yalnız onların yöresel olarak kullandıkları yarma dedikleri şeyi, ben marketlerde bulamadım. Aradım bakındım yok. Ya kısmet deyip ince köftelik bulgurla denedim. Evde Alpan'ın çiğ köftelik bulguru vardı onun sonunu kullandım walla duysa çok kızar aman laf aramızda kimse söylemesin :)
 
Malzemeler:
  • 1 su bardağı ince bulgur (aslında yarma)
  • tuz
  • 2 kaşık un
  • sıcak su
  • 2 patlıcan
  • 1 kuru soğan
  • 1 domates
  • 1 kırmızı biber
  • 1çarliston biber
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1 kaşık biber salçası
  • tuz
  • sıvıyağ
Yapılışı; İlk iş patlıcanlar alacalı soyulur , doğranır ve tuzlu suda bekletilir. Suyunu süzün ve kızartın. Kağıt havlu üzerinde yağını alın ve hazır beklesin. Bulguru yeteri kadar sıcak su ile ıslatın. İyice suyunu çekip kabaran bulgura unu ekleyin ve iyice hamur kıvamına gelene kadar yoğurup, minik minik yuvarlayın. Yemeklik doğranmış soğanı 2-3 kaşık kadar sıvıyağda soteleyin.  İçine kırmızı biber ve yeşil biberi de ekleyin. Doğranmış domates ve salçaları ekleyip kavurmaya devam edin. sıcak suyu ekleyip kaynatın. Köfteleri ve patlıcanları da ekleyip 10 dakika kadar daha kaynatın ve altını kapatıp dinlendirin. Sıcak servis yapın. Afiyet olsun.
 
 
 

5 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.Nefis görünüyot.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..
    dolu dolu nefis bir yemek olmuş..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
    http://lezzettaneleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir tarif..ellerinize saglik diyorum afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  5. ayyy senin koacanda m sevmiyor :)bizimki bi tek mangaldaki patlıcn kebabı başka yok bende bayılırım:)
    dün annemleri yemeğe aldım ve islim kebabını yaptım eee anca o zamn yapabiliyorum tek kişi için yapılmıyor ne yapayım.
    sevgiler

    YanıtlaSil