31 Temmuz 2013 Çarşamba

HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK




Bu kek bir harika... Hindistancevizine bayılırım. Ve geçen akşam üzeri nasıl canım çekiyordu. Yoğun bir şekilde kullanabileceğim bir kurabiye yada kek tarifi ararken  Chefika da gördüğüm bu keki denemeye karar verdim. Tam iftar vaktinde hazırlayıp mis gibi kokusu evi sarınca , daha da lezzetlendi sanki benim gözümde :) yemekten sonra çok keyif alarak yedim. Çünkü hem istediğim gibi bol hindistancevizi vardı hem de kakaolu keki de damak çatlatan türden. Denenmesi şiddetle tavsiye olunur.
Ben bu keki jöleli tart kalıbımda yaptım ama görüntü olarak süper olmasına karşın keki piştikten sonra tekrar çevirip ortasını doldurup yeniden fırınladım bu yüzden biraz uğraştırdı.

Malzemeler:
  • 125 gr yumuşak margarin
  • 1/2 su bardağı şeker (100 gr)
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı kakao (50 gr)
  • 1/2 su bardağı un (60 gr)

Dolgu için;
  • 125 gr erimiş margarin
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik şeker (150 gr)
  • 1/2 su bardağı un (60 gr)
  • 2 su bardağı hindistancevizi (200 gr)
 
Yapılışı; kek malzemelerini iyice mikserle çırpın ve yağlanmış kalıba döküp 180 derecede  önceden ısınmış fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Kek pişerken dolgu malzemelerini karıştırın. Ben bu aşamada tart kalıbımı ters çevirmem gerektiği için 15 dakika sonunda çıkarıp düz bir fırın kabına aldım ve hazırladığım dolgu malzemesini ekledim. Ama size tavsiyem; yuvarlak yada kare bir fırın kabında hazırlayıp hindistancevizli dolguyu üzerine yayın. Sakın ama sakın kek kalıbında yapayım demeyin çünkü dolgu malzemesi daha  yumuşak  kıvamlı olduğundan ters çevirip çıkardığınızda dağılabilir. Keki tekrar fırına verdikten sonra 160 derece fırında 12-15 dakika kadar daha fırınlayıp, kekimizi fırından alıyoruz. Üzerini hindistancevizi ve toz fıstıkla süsleyip servis edin. Afiyet Olsun.
 

7 yorum:

  1. enfes görünüyor ellerine sağlık canım mis gibi kokusu buralara kadar geldi

    YanıtlaSil
  2. hindistan cevizini severim ama dediğin gibi kalıpta yaparım ben illa zor olacak :) çünkü şeklini çok beğenedim..

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hakikaten çok albelini olmuş şekerim
    eline sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  5. Nasıl güzel bir görüntü bu böyle. Bayıldım bu tarife. Hindistancevizini çok severim. Ellerine sağlık canım, tarifi kopyalıyorum hemen :))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık harika görünüyor eminim tadıda öyledir...

    YanıtlaSil
  7. deneyeceğim teşekkürler
    bloguma beklerim bende menekserengi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil