5 Temmuz 2013 Cuma

CEVİZLİ KÖFTE


İşte pratik ve lezzetli bir yemek daha. Ben cevizin köfteye bu kadar yakışacağını inanın hiç düşünmemiştim. Akşam yemeği için yine pratik bir şeyler olsun hesabındaydım ve ekmek arası köfte yapar yeriz diye başladım hazırlanmaya. Ancak birden canım püre çekti ve pürenin yanına da kuru köftemi olur? biraz birşeyler eklemek lazım deyip tezgahta kırılmayı bekleyen cevizler gözüme ilişince işte bu enfes köfte icat oldu! Güzel mi gayet güzel! Misafirlere yapılır mı yapılır! Ama benim verdiğim şekilden öte misket köfte şekli tam ideal olanı. Bir miktarını öyle şekildendirdim çocuklarda bende daha çok beğendik, atıştırmalık gibi oldu.


 
Malzemeler:
  • 300 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 kuru soğan rendesi
  • 3-4 kaşık galeta unu
  • tuz
  • karabiber
  • 1 su bardağına yakın iri kıyılmış ceviz
  • kimyon
  • 1 diş ezilmiş sarımsak
  • pul biber
Yapılışı; Tüm malzeme derin bir kapata karıştırılır ve şekil verilir. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Önceden ısınmış 200 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun :)
 
 

4 yorum:

  1. eline sağlık çok leziz görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. ceviz yemeklere çok yakışır, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Fıstık yakıştığına göre, bu hem sağlıklı hemde nefis bir köfte olmuş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil