31 Mayıs 2013 Cuma

LOKUM KEK


Bu aralar bir tembelim bir tembelim kii sormayın gitsin sürekli makarna, pizza ya da dışarıda yemek yiyoruz. İnsan birde tembelleşti mi hiç sonu yok galiba.
Keki de  dün akşam Eylül'ün ısrarı ile yaptım. Bugün okul bahçesinde piknik yapacaklarmış. Hem makarna salatası hem Şeker hamurlu kurabiye hemde kek istedi. Bak bakkkk!!! sanırsın anne, anne değil superman. Ben nasıl yapayım bu kadar siparişi (Gerçi gönlüm olsa hiç üşenmezdim de yine çok yorgundum.) sana süpriz bir kek yapayım bak herkes çok sever deyip  Lokum Kek yapmaya karar verdim. Çok da isabetli oldu bence. Çünkü çocuklar böyle süprizli yiyeceklere bayılıyorlar. Bende bayıldım açıkçası çünkü Bu kekler bir harika.... Yaparken çok tedirgin oldum aslında çünkü çikolata sosu  acı geldi bana ve tadını bozacağını düşündüm ama harika oldu. Değişiklik arayanlara tavsiye edilir.


Tarif nerden, kimden hiç bilmiyorum yine eski denenecek tariflerin arasındaki bir not kağıdından.

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • vanilya
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • Limon kabuğu rendesi
  • 2,5-3 su bardağı un
Sos için;
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 50 gr tereyağı
Hindistan cevizi

Yapılışı; Yumurta, şeker ve vanilya iyice çırpılır. Diğer malzemeler ve un eklenip spatula yardımı ile karıştırılır. Yumurta büyüklüğünüze göre un miktarı artabilir. Dikdörtgen borcama yada fırın kabına yağlı kağıt yerleştirin ve harcınızı dökün. 180 derece önceden ısılı fırında kek güzelce kabarıp, kürdan testi yaparak iyice pişirin. Keki soğuması için bir kenara alın. Sosun tüm malzemelerini bir tencereye alın ve kaynatın. Onu da soğutun. Küçük kareler halinde dilimlediğiniz keki önce  sosa batırıp bir kenara alın. Ardından bolca Hindistan cevizi olan bir tabakta etrafını iyice bulayın. Muhteşem bir lezzet. Hele ki ertesi gün sosun nemini içine çeken yumuşacık gerçekten lokum gibi bir kek oluyor. Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. gel beni ye diyor canım.nefis nefiss.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

  2. En son gündeki misafirlerime yapmıştım.Nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Şule'cim ellerine sağlık çok severim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Hindistan cevizinin aromasını sevmesek de çok nefis görünüyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık ben de bu keki yaptım yayınlanmayı bekliyor gerçekten çok harika oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım çocuklar isteyince akan sular durur
    denediğim bir tarif nefis olmuş afiyet olsun yiyenlere sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Tarifleriniz çok güzel,tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  9. Haftaya günüm var,menüyü oluşturuyordum,tarifi görünce vuruldum,daha önce yemiştim ve beğenmiştim,tarifini deneyip sonucu paylaşacağım,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Kabartma tozu yok mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsada olur olmasa da :) son yaptıklarıma kabartma tozu ekledim daha kabarmış büyük lokumlar oldu sadece. lezzette fark yok :) sevgiler

      Sil