18 Nisan 2013 Perşembe

PATLICANLI PİDE VE PATATES SALATASI


Bu pide yenmez mi... Muhteşem bir lezzet bayılıyorum patlıcanlı herşeye.
Ben bu pideleri uzun zaman önce annemlerin bana geldikleri bir gün yapmıştım. Afiyetle yedik ve çok beğendik. Sizde deneyin ve umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:

Patlıcanlı harç için;
  • 4-5 adet patlıcan
  • 2 kuru soğan
  • sivri biber
  • Küp küp doğranmış domates
  • Maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • sıvıyağ
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1kaşık biber salçası
Pide hamuru için; (daha önceki kapalı pide tarifimi aynen tekrar yazıyorum)

  • 5 su bardağı un
  • 2 su bardağı ılık su
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • üzeri için tereyağ
Yapılışı; Önce hamur malzemelerini iyice yoğurup mayalanması için bir kenara bırakıyoruz. Patlıcanları alacalı soyup küçük küçük dilimledikten sonra tuzlu suda bekletiyoruz. Bu arada soğanlar yemeklik doğranır ve bir miktar yağda kavrulur. İnce doğranmış yeşil biberde eklenip kavrulmaya devam edilir. Salçalar ve iyice yıkanan patlıcanlar eklenir. Bir süre kavurun ve en son küp küp doğranmış domatesleri de ekleyip ağzını kapatın ve pişirin. Piştikten sonra tuz, maydanoz ve acısını ayarlayıp ekleyin, soğumaya bırakın. Mayalanan hamuru küçük küçük bezelere ayırın ve uzun ince şeritler halinde açın arasına patlıcanlı harç koyup üstte birleşecek şekilde kapattım. 250 derecede önceden ısınmış fırında iyice kızarana kadar  pişirin fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağı sürün. Afiyet Olsun.



Pidenin yanına bolca salata gider tabii. Ben biraz daha doyurucu olsun diye patates salatası da yaptım. İçinde yok yok, deneyecekler için değişik bir alternatif olsun diye onunda resmini ekliyorum.

7 yorum:

  1. Merhaba,

    Ellerine sağlık görüntü harika. Pideyi evde yapma fikri bana uzak en az 10 pide lazım pişir pişir bitmez :) ama panlıcanlı içi hazırlayıp fırına gönderebilirim.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  2. iki sevdiğim birden var burada patlıcanlı pideye bayılırım zaten bende senin gibi patlıcanlı herşeyi severim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. gerçekten nefis bir ikili, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. o koca kase salatayı tek başıma yerimmmm... misss ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  5. Yenmez olur mu hiç. Hem de nasıl yenir! Mmmmmmm. Biraz alsam? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ben patlicani cig bile yerim. Bayildim, tarifine :) ellerine saglik....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bir ara denemem lazim..degisik olmustur ve kimbilir ne lezzetli..elinize saglik..

    YanıtlaSil