5 Mart 2013 Salı

TORPİL MİLFÖY TATLI

 
Mis gibi çıtır çıtır bir lezzet.
Biz ailecek çok beğendik ve afiyetle yedik. Ve tabiii evimizin sonradan gurmesi Alpan beyde severek yediyse bu tarif eklenmeli dedim. Aslında daha önce eklediğim Milföylü Tatlı  dan çok bir farkı yok ama o külah şekline bayıldım. Ne zamandır bloglarda gördüğüm bu şekli verebilmek için, bir ara internetten torpil siparişi bile vermeyi düşünüyordum. Ama baktım ki burada külah tarifi var hemen denedim.  

Şimdi ilk tepki yanmaz mı bu kağıtlar diye söylendiğinizi duyuyorum :) Yok yanmıyor hayret dimi! Bende şaşırdım walla. Çünkü emin olamadığım için  10-12 tane falan yapıp önce bir denemek istedim. Nerden bilirdim şeklinin cezbedici olupda ilk onların yeneceğini! Artık torpil kurabiyelerimiz poğaçalarımız tek kullanımlık kalıplar olarak hazırlar!. Yapması çok kolay. A4 kağıdı kare formuna getirin ve üçgen elde edin. Külah şeklini verin, uç kısımlarını içe katlayın veeee bitti gittttiiii..


Gelelim tarifimize;

Malzemeler:
  • 5 adet milföy
  • 1 paket creme ole damla sakızlı
  • creme oleyi hazırlayacak kadar süt
  • süslemek için çikolata, hindistan cevizi, fıstık vs.
  • 25 adet kağıttan külah
Yapılışı; Öncelikle külahlarımızı hazırlayalım. Her bir milföyü merdane ile uzunlamasına bir miktar açalım (ne kadar inceltmek isterseniz o kadar) ve 5 uzun şerit elde edecek şekilde kesin. Külahın alt kısmından başlayarak sarın. Tüm milföylere aynı işlemi yapın 5 adet milföyden 25 adet külah elde etmiş olacaksınız. 200 derece fırında güzelce  kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın ve kağıt külahlardan ayırın. Hazırladığınız creme oleyi, ister krema torbası ile ister yağlı kağıttan yaptığınız ucu kesilmiş bir külah yardımı ile milföylerin içine doldurun. Uç kısımlarını dilediğiniz şekilde süsleyin.Servise hazır. Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. çooook güzeller,bayıldım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ben geçenlerde kuzenim de bunun nutellalısını yedim bayıldımm :) bu da eminim harika olmuştur ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım, hemen denicem:)

    YanıtlaSil
  4. bende deneyeceğim külah yapımınıda sonra bu nefis tadlarıda:)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Bende aynı şekilde yağlı kağıtlara sararak yapıyorum. ama bunun aparatları varmış. işimizi kolaylaştırır heralde. ellerine sağlık harika görünüyolar..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzeller Şulecim, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ben de bir İzmir' li olarak çok severim Torpili... Ben de yapmıştım çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık. Enfes görünüyorlar. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. harika bittim ben buna denenmeli
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Milföylü herşey harika oluyor. Bayıldım canım. Ellerine sağık.

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar güzel görünüyor!
    Artık ben de takipçinim, benim bloguma da beklerim!

    http://visnetadindaa.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Torpil çocukluğumun tadı,annem çok yapardı.Bende bayılırdım,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. ben hamurunu kendim yapmıştım bu daha pratikmiş güzelde olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. İzmir'de çok sevilerek tüketilen bir tatlı.Külah yaparak hiç denememiştim,paylaşım için teşekkürler.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Kagittan külah hazirlama fikri ne hos. Mutlaka deneyecegim. Sevgiler
    Nesrin

    YanıtlaSil
  15. Sizi onuncukoyunadami blog sahibi hakkinda uyaririm. Yazdiklarinin hepsi yalan. Ne kendisi oyle yansittigi gibi biri, ne ideal es-baba. İnternetten tanistigi kadinlari tuzagina dusurup musallat olan, evliligi bu yuzden bitmis biri kendisi. Av pesinde olmasi nedeniyle bu ideal erkek yazilari. Cok blogger da bunun bilincinde, dikkat edin kendinize !

    YanıtlaSil
  16. Ankara'dan yazan bir arkadaşımı
    takip etmek çok
    hoş.Arada bir gittiğiniz
    yerlerden de bahsedin de Ankara
    havasını sizin sayenizde hissedelim lütfen.
    Ben de sizi bloguma beklerim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. http://www.sanalpazar.com/Paslanmaz-Huni-Tatli-Kalibi__isp29419177
    Buradan alabilirsiniz arkadaslar ben kullaniyorum paslanmiyor ve bulasik makinasinda yikanabiliyor. Kagitla ugrasmaniza hic gerek yok :)

    YanıtlaSil