20 Şubat 2013 Çarşamba

TABBULE


Sırada bekleyen daha çok kek ve tatlı var ama en iyisi mi araya bir salata ekleyelim dimi..Bu aralar hep kek yapıyorum daha kolay geliyor kollarım o kadar çok ağrıyor ki hamur yoğuramıyorum. Ama mikserle çırpıp kalıba dökmek gayet zahmetsiz bir iş. Tabbule de kısırdan sonra en sevdiğim salatadır. Benim kısır tarifime göre de daha kısa zamanda hazırlandığı içinde çok zaman daha öncelikli olduğu da oluyor hani :)
 
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kadar ince bulgur
  • yarım demet maydanoz
  • 6-7 adet taze soğan
  • 1 limon suyu
  • 2 domates
  • taze nane
  • 2 adet salatalık
  • tuz
  • karabiber
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ
Yapılışı; Bulguru bir kaba alın ve üzerini geçecek kadar ılık su koyun. (Aslında soğuk su konuluyor ama ben daha yumuşak sevdiğim için ılık su ile ıslatıyorum) Yaklaşık 10 dakika kadar beklettikten sonra süzün (Soğuk su ile yapıyorsanız 20 dakika bekletin) ve geniş bir kaseye alın. İncecik kıyılmış maydanoz, yeşil soğan,limon suyu, tuz ve karabiberi ekleyin. Bu arada domatesve salatalıkları da küçük küçük doğrayıp ekleyin ve iyice karıştırın. Marulla birlikte servis edin. Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. olsa da yesem
    salata delisi olduğum için görünce koştum geldim:)))
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Ayyyyy ne yapmışım ben,sen söylemesen hiç farketmeyeceğim.Hemen baktım evet evet yayınlamışım ben haydariyi,ayy çok utandım ve şoktayım.Nasıl yaptım ben bunu,bunadım galiba:)
    Canım elllerine sağlık.
    Tabbuleyi bende arada yaparım ve çok severim.
    Öpüyorum kocaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle hissedeceğini bilsem yazmazdım ... bende yaptım diyorum yaa ama çok güldüm kendime birden sendekini de farkedince iyi normal bişey demekki diye düşündüm artık :)Bunamak değil canım aşkolsun çok çalışmaktan.

      Sil
  3. ellerine sağlık canım:)
    nefis bir salata denenecek elbet bir gün:)

    YanıtlaSil
  4. Nasıl canım çekti. Ekşi ekşi. Harika bir tarif. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım
    görüntü süper...

    YanıtlaSil
  6. ben bu tabuleyi kendim yaptim mi guzel olmuyor baska bir el mi degmesi gerekiyor acaba ??? belki sizinki tutar bir deneyim bakalim ;)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok severim eline sağlık Şulecim, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık harika görünüyorrr bol boll salataaa nedennn çünkü diyettt mevzuuu :)

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  9. Görünce canım nasıl istedi anlatamam. Çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. lubnanli arkadaslarim cok yapar bizde severek yeriz.ellerine saglik.

    YanıtlaSil