12 Şubat 2013 Salı

PATLICAN SANDAL SEFASI


Patlıcan yemeyen kocaya patlıcan yedirme çalışmaları son hız devam ediyor. Bu tarifi Portakal Ağacında görmüştüm. Evde hem patlıcan hemde hazırda antrikot et olunca hadi yapayım dedim. Alpan yedi mi? Evet...Çok bayıldım harika demedi ama patlıcan yemiş oldu. Bana göre ise gayet şık ve lezzetli bir yemek oldu. Tek problem ben fırında unutunca kaşarın çok kuruması oldu :)

 
Malzemeler:
  • 4 adet bostan patlıcanı (benimkiler bostan değildi ama yeterince dolgun ve iri olduklarından kullandım)
  • 500 gram kadar antrikot et
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • domates
  • sivribiber
  • kurusoğan
  • tuz
  • kızartmak için sıvıyağ
  • üzerine kaşar rendesi
  • Domates sosu (yoksa sıcak salçalı su)
Yapılışı; Öncelikle zeytinyağını tencereye alın, kızdırın. Jülyen doğranmış etleri ilave edin ve bıraktıkları suyu çekene kadar pişirin. Yine jülyen doğranmış kurusoğanı ve biberleri ekleyip soteleyin. Domates ve tuzuda ekleyip iyice pişirin. Bu arada patlıcanları ortadan uzunlamasına ikiye bölün ve kızgın yağda kızartın. Kağıt havlunun üzerine alıp fazla yağını süzdürün. Pişireceğiniz fırın kabına patlıcanları dizin ve içlerini bir çatalla ezip yeteri kadar etli harcımızdan pay edin.Ben birde domates sosu ekledim ve fırına verdim. Yaklaşık 10-15 dakika kadar fırında pişirdikten sonra rendelenmiş kaşarı ekleyip eriyene kadar daha fırında bekletin ve servise hazır. Afiyet olsun.
 
 


6 yorum:

  1. Patlıcan la değilde kabakla yapıyorum.Eminim buda harikadır eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. patlıcanlı yemeklere bayılırım, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ha gayret harika demesede yediğine göre yakında o harika sözcüğü de gelir :D

    YanıtlaSil
  4. Şulecim nefis görünüyor, ellerine sağlık bitanem...

    YanıtlaSil
  5. Patlicana bayilirim, birde etli yapmissin..ellerine saglik nefis gozukuyorlar..hafta sonu misafirim var yapayim diye dusundum ama kalabalik olacaz..zor olur( 16 kisi..) usenirim, ama kendimiz icin mutlaka deneyecegim..simdiden happy valentines day:))

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir yemek bayilirim patlicana ellerine saglik seninde...

    YanıtlaSil