18 Şubat 2013 Pazartesi

AĞLAYAN KEKİ ÇOK FENA AĞLATTIM :(

geçen haftaki sevgililer günü münasebetiyle sevgili eşime çocuklarla süpriz pasta yaptık ama geç geleceğini haber verince sinirlenip kekden hırsımızı çıkarırken sosu fazla sıcak döktüğümden kekin üzerindeki kremşanti eridi gitti :) Kek ağlar bir türlü kızım ağlar başka bir türlü. Çaktırmadan Eylülün ağlamasını videoya çektim şuraya eklesem bloga giriş rekoru kırarım kesin. Böyle acıklı, böyle hazin bir ağlama yok. Hem şıpır şıpır gözyaşı döküyor hemde bari bugün babam erken gelseydi senin sevgililer gününü kutlasaydı bizi yemeğe götürseydi diye :) Okulda ne öğretiyorlar bu çocuklara anlamadım.
 
Zaten yapmayı planladığım bu pastayı hazır fırsat ele geçmişken denemek istedim tamamen doğaçlama bir kek oldu.Ama tadına  bayıldım. 
 
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı kakao
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı kadar un
  • Üzerine dökmek için 1,5 su bardağı süt
  • Kremşanti
  • Hazır çikolata sosu
  • ve bunları hazırlamak için gerekli miktarda süt
Yapılışı; Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Vanilyayı da ekleyip çırpmaya devam edin. Sıvıyağ ve süt ekleyip spatula ile karıştırın. Kakao, un ve kabartma tozunu ekleyip fazla karıştırmadan yağlanmış kare borcama harcı dökün. 180 derece onceden ısınmış fırında kürdanla kontrol ederek güzelce pişirin. Fırından çıkarıp bir süre, ilk sıcaklığı çıkana kadar , bekleyin ve 1,5 su bardağı sütü her yerine gezdirin. Soğuk süt ile kremşantiyi hazırlayıp kekin üzerine dilediğiniz yoğunlukta koyun ve bir spatula yardımı ile düzeltip dolaba kaldırın. Çikolata sosunuda yine üzerindeki tarife göre hazırlayıp servis edeceğiniz zaman dilimlenmiş keklerin üzerine yine dilediğiniz yoğunlukta dökün. Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. başlığa çok güldüm canımm :) Kek ağlasın ama Eylül ağlamasın :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Vayyy çok fena ağlamış gerçekten;) süper, ellerinize sağlık, ama hakikatten bunu gören tatlı sevmese de yemek ister gerçekten. Ellerinize sağlık, görüntü kadar tadının da hoş olduğunu tahmin ediyorum, sevgiler:).

    YanıtlaSil
  3. Şulecim , bu da pek güzel olmuş ...:)
    Güzel kızının döktüğü göz yaslarıyla sel olmuş, kıyamam :(
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. bence görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten de ağlamış:)) Nefis görünüyor,elinize sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ağlatmayın diyorum şu keki size :) yok böyle bir lezzet.Eline koluna sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canim ya kizina hem guldum hem uzuldum..Bence kek cok guzel gorunuyor tadida eminim oyleydi..ellerine saglik diyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık hikayesini okumakta ayrı bir keyifti:)

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık hikayesini okumakta ayrı bir keyifti:)

    YanıtlaSil
  10. kek koyvermiş gözyaşlarını:)
    ama yinede nefis görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. İyiki ağlamış Şulem harika bir görüntü olmuş ellerine sağlık canım. Ama kızının ağlamasına güleyimmi üzüleyemmi bilemedim. Canım benim kıyamam ben ona..

    YanıtlaSil
  12. Akşam akşam güldürdün beni...Zamane çocukları işte...

    YanıtlaSil
  13. Kıyamam ben ağlayan kuzuya. Dökülen göz yaşları senin kalbine akmıştır eminim. Hiç dayanamam çocukların göz yaşlarına. Onlara gülmek yaraşır.
    Tam adına yakışır kek olmuş. Kuzuyu üzmüş ama görüntüsü de süper olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. yaaa kıyamam ağlamasın şaka biyana baya sulu gözlü:)))
    ellerine sağlık kolaysa sen ağlat demi...
    ay sefamız olsun kızlar aldım mmmmmmm:)))

    YanıtlaSil