10 Ocak 2013 Perşembe

TUZLU SİMİT

Bu kurabiyeler mis gibi kokuyor ve ağızda dağılıyor. Uzun zamandır yapmadığımı farkettim belki bir çoğunuzun yaptığı klasik bir tarifdir. Ama blogumda bulunsun renk ve lezzet katsın istedim.
 
Malzemeler: 
  • 250 gr.oda sıcaklığında  margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 adet yumurta sarısı ( akını üzerine)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı mahlep (olmasada olur)
  • 4 su bardağı un
  • susam
Yapılışı; Margarin, sıvıyağ, yoğurt ve yumurta sarısını iyice karıştırın. Üzerine tuz, un, mahlep ve kabartma tozunuda ekleyip yumuşak bir hamur elde edin. Küçük parçalar alıp elinizle şerit haline getirip birleştirin ve simit şeklini verin. Önce yumurta akına sonra susama batırın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. 200 derece ısılı fırında güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. Dağılmazmı hiç Şulecim en sevdiğim tuzludur kendileri, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Tam da çay saatinde gerçekten de lezzet katıı. Olsa de yesek. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ama ben bunu çok severim...
    canım ellerine sağlık.........

    YanıtlaSil
  4. benim de en sevdiğim susamlılardan ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. bencede güzel bir çaylık tarif ,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çayın yanına nasılda yakışıyor böyle tuzlu kurabiyeler..
    Ellerine sağlık canım..
    Aldım bir tane..

    YanıtlaSil
  7. Çok seviyorum bu tür tuzlu kurabiyeleri. Harika olmuşlar, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. kokusu geldi sanki :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. işin içine mahlep girdi mi tamamdır ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  10. Misafire en az bir tatlı ,bir tuzlu yapılır ya.Bu tarif her zaman o tuzlunun tarifi.Olmazsa olmaz,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Cok güzel olmuş elllerine saglık... Becerıklı Sulecık.....

    YanıtlaSil
  12. mahlepli tatlar bir başka güzel oluyor bence
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Miss gibi minik simitler..ellerinize saglik..afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  14. Ellerine saglik afiyetlerde olsun nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  15. Kıyıt kıyır,yemeye doyamadığım nefis tatlardan birisi:)
    Görüntüsü bile,o tadını duyumsattı.
    Ellerine sağlık canım.
    Sağlık,neşe dolu tatiller diliyorum şimdiden:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  16. canım kokusu burnuma geldi sanki çok severim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkür ederim hemen yaptım eşim bayıldı,artık bu simit benim mutfakta eksik olmaz:)

    YanıtlaSil
  18. çok teşekkür ederim,hemen yaptım eşim bayıldı,artık bu simit benim mutfağımdan eksik olmaz:)

    YanıtlaSil