7 Ocak 2013 Pazartesi

TENCEREDE HAMSİ BUĞULAMA

 



 

Yepyeni bir yıla, bir haftaya, bir güne Merhaba;
Bu kez balık yemeğimiz Alpandan. Yılın ilk tarifi diye düşünürsek bu sene belki kocamın elinden çok yemek yiyeceğiz gibi  :)
Şimdi tekrar tekrar söylemiş olacağım ben balık sevmem yemem diye ama yine yedim yine sevdim. Üstelik evde hiç koku olmadan. Hamsi seviyorsanız birde böyle deneyin bakalım.
 
 

Malzemeler:
  • 1 kilo temizlenmiş hamsi
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 1 adet patates
  • 2-3 tane sivri biber
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 adet limon
  • domates
  • domates sosu
  • maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
Yapılışı; Temizlenmiş hamsileri iyice yıkayın ve suyunu süzdürün. Tencerenizi yağlayın patatesleri daire şeklinde dilimleyip tüm tabanı kaplayacak şekilde dizin. Üzerine balıklarınızı parlak kısımları üste gelecek şekilde dizin. tuz kararbiber ve sarımsak ekleyip üzerine yine daire şeklinde dilimlenmiş limon ve kurusoğanı dizin. Dilimlenmiş domates ve çok az sulandırılmış salça yada domates sosu ekleyin maydanoz serpip ocağa koyun. Suyunu bırakıp iyice çekene kadar pişirin. Mis gibi buğulama hazır. Afiyet olsun.


8 yorum:

  1. Ellerinize emklerinize saglik .Hamsiyi cok severim size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Vallahi geçen hafta fellik fellik buğulama tarifi aramıştım beğenememiştim bişey bu harika oldu! Çok teşekkürler arkadaşım, eşinizin ellerine sağlık :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerie sağlık canım.çok lezzetli görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. bende balığı hazır el sürmeden hazırlanıp önüme konursa daha isteyerek ve severek yiyiyorum ne güzel eşinizin ellerine sağlık
    sizede afiyet şifa olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Off off Şulecim balık sevmeyen benim bile canımı isteddi, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Balık sevilmez mi,hele de hazır sofraya geldiyse.En taze balık Ankara'da bulunur diye bir rivayet vardı o aklıma geldi.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Olsaydida yeseydim..hamsi nerdeeee biz nerde:))) ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  8. off tam benlik bir yemek olmuş bayılırım buğlamaya ellerine sağlık canım..bende tencerede aynen bu şekilde palamutları yapıyorum gerçektende hiç koku olmuyor canım..

    YanıtlaSil