28 Ocak 2013 Pazartesi

NİŞASTALI KEK


Çok ama çok özlüyorum burayı hiç fırsat bulamıyorum blogları gezmeye yazmaya. Bu aralar yoğunum anlayacağınız. Neyse hemen arada derede yaptığım ve çok beğendiğim bir tarifi paylaşıp kaçayım.
Ben kek kalıbında yaptım ama size tavsiyem pansipanya olarak da kullanabilirsiniz. Arasına hafif limonlu bir krema üzerine pudra şekeri tamam işte pratik pastanız hazır. Bu şekliyle de sütün ve çayın yanında harika bir lezzet. Çok hafif ve yumuşacık. Sevdiğim bir arkadaşımda yemiştim ve o adına "Pamuk Kek" diyordu.

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 paket nişasta (200 gr)
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
Yapılışı; Yumurta,vanilya ve şeker iyice çırpılır. Limon kabuğu rendesi, nişasta ve kabartma tozu  eklenip çok karıştırmadan harmanlanır. Yağlanmış kalıba dökülüp önceden orta ısılı fırında kürdan testi yapılarak pişirilir. Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. ellerine saglik canim...
    cok güzel olmustur eminim

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. aynen canım bende bu aralar pek bi yoğunum işten çıktım çıkalı sanki daha bir vakit bulamaz oldum:))
    nişastalı kek ilk defa duydum ilginç deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. pamuk gibi olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Nişastalı tatlıları çok seviyoruç Adı gibi görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, miss gibi görünüyor leziz olduğu belli...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  6. nefis bir kek olmuş canım ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Şulecim yumuşacık olduğu belli deneyeceğim canım.

    YanıtlaSil
  8. BİŞR OYUNA DAVETLİSİNİZ, SAYFAMA BEKLERİM :)

    YanıtlaSil
  9. Nişastalı kek ve kurabiye süper oluyorda pirinç unluyu denemediysen hiç deneme bence:)Elllerine sağlık Şule :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil