29 Ocak 2013 Salı

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

 
Bu kurabiyelere bayıldım. Kurabiyede son nokta olarak nitelendiren Sevgili Müge Hanımın blogunda ilk gördüğüm günden beri aklımda ama bir türlü denk gelmediği için yapamamıştım. Geçen akşam arkadaşlarla bir toplanmamızda yapayım deyip kolları sıvadım. Fakeeet benim ilk tepsim fırında biraz fazla kaldığı için daha kuru ikinci tepsi ise daha bisküvi kıvamında oldu gerçi yiyenler hiçbir şikayette bulunmadıkları gibi tamamını bitirdiler :) en çok da Alpan beğendi kendisini bir sonradan GURME olarak değerlendirirsek denemenizi yine şiddetle tavsiye edeceğim.
 
Malzemeler:
  • 125 gr tereyağ
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı granül kahve
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 vanilya
  • 2 bardaktan 1 parmak eksik un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 1 su bardağı vişne
 
Yapılışı; Öncelikle vişnelerin çekirdeklerini çıkarın ve minik minik doğrayıp bir havlu kağıt üzerine alın iyice suyu süzülsün. Tereyağını kısık ateşte eritin ve ılıtın. Şekeri ekleyin ve iyice eriyene kadar yaklaşık 5-6 dakika kadar çırpın. Yumurta ve vanilyayıda ekleyip çırpmaya devam edin. Tarçın, kahve ve tuzuda ekleyin. Unu kontrollü bir şekilde ekleyip bir taraftanda kaşık yardımı ile karıştırmaya devam edin. Kabartma tozu ve damla çikolatalarıda ekleyin. Elinizi kullanmayın çünkü çok yumuşak bir hamur olacak hatta vişneleri ekledikten sonra daha cıvık bir hamur halini alacak. Kaşık yardımı ile yağlı kağıt serili fırın tepsinize aralıklarla dizin.  Hamurun kıvamını görmeniz için aşağıdaki resmi ekledim. 170 derece de önceden ısınmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin. Çıkarırken sanki tam pişmemiş cıvık bir hamur kıvamında ise korkmayın :P Soğuduktan sonra sertleşiyorlar. Ben, daha öncede yazdığım gibi pişmediklerini düşünüp daha uzun süre fırında beklettim ama bu seferde çok sert oldular. Afiyet Olsun.



11 yorum:

  1. en sevdiğimden :))
    ellerine sağlık tatlım :))

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Vişneler özellikle beni ye diyor.Mutfaktaki kokuyu duyar gibiyim. Misss.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık müthiş:)

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş,kızlar da evdeyken denemek lazım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Vişne ve damla çikolata müthiş lezzet ikilisi,
    Tadını çok merak ettim,bir tane uzansam alabilir miyim acaba :)

    Ellerinize sağlık,

    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Hem çikolatalı, hem vişneli ne güzelmiş, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Oyy oyy hem çikolata hem de vişne harika! Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Valla son nokta olmuş.
    Cok güzellllllll bunlar. En kısa sürede deneyeceğim...
    Ellerine saglık becerikli fıstık...

    YanıtlaSil
  9. Hem cikolatali hem visneli nefis birsey bu..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık sizi takipteyim sizde beni takibe alırsanız çooook sevinirim:)

    YanıtlaSil
  11. hemen alip bitirebilirim hepsini.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil