23 Şubat 2012 Perşembe

ETLİ TAZE FASULYE


Ayy bu ne güzel bir foto yaaa.Akşamın şu saaati  olmuş evde yemeğim yok ve taslaklara bakarken gördüm ki etli taze fasulyem geçen kışdan beri yayınlanmak için beklemekten sıkılmış. Benimde karnım acıktı ve bu kış neredeyse hiç fasulye pişirmedim. Her sene yazdan hazırlardım ama onu da eşim pek sevmiyor diye bu sene yapmadım. Bir kere güveç yaptım galiba o kadar. Şimdi akşama olacaktı ve suyuna ekmek bana bana yiyecektik. Yanına da pirinç pilavı. Birde mercimek çorba ve çoban salata. Eee birde kadayıf tatlısı. (az önce sevgili Fatma Abla da gördüm ordan aklımda kaldı galiba)

Malzemeler:
  • 1 adet iri kurusoğan yemeklik doğrnamış
  • 1 kg taze fasulye ayıklanıp yıkanmış ve dilimlenmiş
  • 2 domates küp küp doğranmış
  • 300 gr kuşbaşı et
  • 1 adet iri patates dilediğiniz gibi dilimleyin
  • 2 kaşık salça
  • 2 kaşık margarin
  • tuz
Yapılışı; Düdüklü tenceremize etlerimizi alıyoruz ve margarinle kavuruyoruz. kurusoğanı ve patatesleri  ekleyin kavurun. Üzerine dilimlenmiş fasulyeyi ekleyin ve tuzunu ekleyip fasulyelerin rengi dönene kadar kavurmaya devam edin. Domatesleri ve salçayı ekleyin. Sonra Sıcak su ekleyin ve düdüklü tencerenin kapağını kapatın ben yaklaşık 20 dakika da pişirdim. sizlerde kendi düdüklünüzün ayarına göre pişirin. Afiyet Olsun.  




ÇEKİLİŞE GELLLLL!

Arkadaşlar son gün son dakkalarda yakalamışım çekilişi hiç kaçırmadan  katıldım .sizlerde tıklayın bakın Sevgili Seçil neler neler hazırlamış!
Yemek Aşkı

PÜRELİ ET SOTE


Günaydın....Bu sabah güneş çok güzel. Üstelik havada önceki günlere göre daha sıcak. Hava güzel olunca benimde keyfim yerinde oluyor. O zaman durmayalım ve hemen bir yemek tarifi ekleyelim dimi..

Aslında böyle karman çorman bir görüntü olmasın diye sebzeleri ayrı, eti ayrı pişirdim.Tekrar tekrar ısıtmak zorunda kalınca soğanlar ve biberlerim eridi kayboldu. Ama lezzeti yerindeydi. Püre konusuna gelince belki de diyeceksiniz ki iki posttan birinde püre var! Evet ne yapayım sevgili kocam 1 çuval patates aldı ve evde koyacak yerimiz yok ve durup durup püre yapıyorum. Bu sayede evde pirinç tüketimi azaldı :)))

Malzemeler:
  • 500 gr dana kuşbaşı
  • 1 adet piyazlık doğranmış kurusoğan
  • 2 adet jülyen doğranmış kırmızı biber
  • 2 adet jülyen doğranmış yeşil biber
  • 1 paket mantar yıkanmış ve dörde bölünmüş (400 gr)
  • zahter (kekik)
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • 1 kaşık tereyağ
  • 2 adet domates
  • Dilerseniz1 tatlı kaşığı da salça konabilir. benim domateslerim çok güzel renk verdiği için koymadım.
(püre içinde ; 2-3 adet iri patates soyulup küp küp doğranır ve yarısı süt yarısı da su olacak şekilde iyice kaynatılır.Tuz eklenip  blender ile püre haline getirilir.Bir miktar kaşar rendelenerek katılır. )



Yapılışı; Eti kızgın bir tavaya alıyoruz ve bıraktığı suyu çekene kadar hiç kapağını açmıyoruz. Suyunu çekmeye başlayınca tereyağını ekleyip karıştırıyoruz. Karabiber, zahter  ve küp küp doğranmış domatesi ekleyip çok kısık ateşte iyice pişiriyoruz. Susuz kalırsa bir miktar sıcak su eklenebilir. Ben tamamen keyfiyetten ağır ateşte pişirdim ama eğer aceleniz var ise düdüklüde eti haşlayıp  kavurabilirsiniz. Diğer taraftanda wok tavaya sıvıyağı alıp kurusoğan ve biberleri kavurun. Ardından mantarıda ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin. Tuz ekleyip altını kapatın. Etler piştikten sonra wok tavaya alın bir iki kez karıştırın ve püre ile servis yapın.Afiyet Olsun

22 Şubat 2012 Çarşamba

ELMALI KURABİYE

Elmalı Kurabiyelere düşkünlüğümü iyice deşifre ettim sanırım. Bu kaçıncı post... :))

 Üşenmediğim her fırsatta yapıyorum sanırım. Ama çok acı bir durum  var evde benden başka kimse yemiyor yada ben hepsini bitirdiğim için onlara kalmıyor...Neyse klasik bir tarifim yok aslında ama hep birbirine benzer yakın tarifler ...
Diğer elmalı kurabiyelerimi görmek isterseniz işte size bir tık uzaklığındalar;


Hepside birbirinden lezzetli tarifler. Gelelim resimlerdeki kurabiyelerin tarifine:

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 250 gr oda ısısnda margarin
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3-3,5 su bardağı kadar un
Elmalı harç; 3-4 adet elma rendelenmiş, 3 çorba kaşığı şeker, tarçın, kuş üzümü  ve ceviz bir tencereye alınır ve suyunu çekene kadar pişirilir.

Üzeri için, pudra şekeri.

Yapılışı; Yumurta, yoğurt, oda ısısındaki yumuşak margarin, sirke, şeker ve vanilya iyice çırpılır. Un ve kabartma tozu da eklenip yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Bezelere ayrılır ve iki yağlı kağıt arasında merdane ile istenilen kalınlıkta açılır. (Bazen ince yapıyorum kıtır bir kurabiye olsun diye, bazende daha kalın açıyorum ki yumuşak ağızda dağılan bir kurabiye olsun diye) Hamur ruleti ile kare dilimler kesilir ve ortasına elmalı harçtan konup bohça şekilde kapatılır. Uç kısmını iyice yapıştırmaya dikkat edin yoksa açılıyorlar benden söylemesi. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir ve 180 derecede önceden ısınmış fırında güzelce pişirilir. Afiyet olsun.


21 Şubat 2012 Salı

ŞAKŞUKA

Ramazan sofrasından kalma nefis bir tarif. Şakşuka ismine bayılıyorum. Bildiğimiz karışık kızartmaya şekilli bir isim konmuş. İyi de olmuş.Bu işin incelikleri vardır en iyi Yeşim Abla bilir diye ben ondan kopya çektim.
Ben Şakşukayı ramazanda iftara gelecek misafirlerim için bir gece önceden  hazırladım. Böylece hem misafir telaşı içerisinde kızartma ile uğraşmadığım gibi kokusu da çıkmış oluyor. Tarifi aynen aktarıyorum çünkü Yeşim Abla çok detaylı ve güzel anlatıyor üstelik püf noktasıda vermiş yine!

Malzemeler:
  • 1 patlıcan (çizgili soyulup kuşbaşı kesilmiş)
  • 1 kabak (traşlanıp kuşbaşı kesilmiş)
  • 2 patates (kuşbaşı kesilmiş)
  • 8-10 adet sivri kıl biber (3-4 cm boyunda kesilmiş)
sosu:
  • 4-5 adet kırmızı yerli domates
  • 1 yemek kaşığı domates salça
  • 2 yemek kaşığı sebzeleri kızarttığımız yağ
en son:
  • 2-3 diş tuzda dövülmüş sarımsak
Yapılışı; tüm sebzeler hazırlanıp yıkanıp salata kurutma kabında kurutulur. (tuzlu suda bekletmeyin sebze diriliğini kaybetmesin ) Bol yağda önce patatesler sonra kabaklar sonra patlıcanlar ve enson biberler kızartılıp iyice süzülerek servis kabına alınır. Domatesler rendenin iri gözünden sadece iç etli kısımları olacak şekilde rendelenir ve tencereye alınır. Üzerine 1 kaşık hafif tepeleme salça ilave edilir ve domatese iyice yedirilir. Üzerine sebzeleri kızarttığımız yağdan 1-2 kaşık ilave edilerek ateşe alınır. Kapağı kapatılır ve pişirmeye bırakılır. İyice suyunu çekmesi gerekiyor. Sadece domatesin etli kısımları kalıcak. Ateşten alınıp 5 dk. dinlendirilir. Üzerine sarımsak ilave edilip karıştırılır ve kızartmaların üzerine dökülüp afiyetle yenir.

15 Şubat 2012 Çarşamba

FIRINDA TAVUK SARMA

Ziyafet sofralarınızda gururla sunabileceğiniz şık ve lezzetli bir tarif.

 Malzemeler:
  • iyice inceltilmiş ve dövülmüş tavuk göğsü
 Marine için;
  • 1 bardak süt
  • 1/2 bardak soda
  • 4-5 kaşık soya sosu
  • karabiber
  • tuz
İç Harcı için;
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 paket mantar
  • 1adet kurusoğan
  • tuz
  • zahter (kekik)
  • 3-4 kaşık sıvıyağ
Sararken arasına koymak için dilimlenmiş kaşar ve sardıktan sonra tutturmak için kürdan....


 Yapılışı; Çalışan bir anne olarak eve girer girmez ilk görevim yemek hazırlığı yapmaktır.O yüzden hemen mutfağa daldım ve tavuklarımı güzelce yıkayıp sosa yatırdım. Sebzelerimin hepsini jülyen doğradım ve wok tavaya  sıvıyağ alıp biberleri ve soğanı güzelce kavurdum.Mantarları yıkayıp dörde böldüm ve tavaya onlarıda ekledim. Mantarlar bıraktıkları suyu çekene kadar iyice piştiler ve  zahteri tuzu ekleyip altını kapattım. Tavuklarımı düz bir zemine alıp harcı içlerine pay ettim. Birer dilim kaşar ekleyip kürdan yardımı ile ağzını kapattım. Kapanan kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirdim. Tavukların üzerine tuz serptım  ve 200 derece fırında üzeri nar gibi kızara dek pişirdim. Arada fırını açıp bıraktığı suyu üzerine gezdirmeyi unutmayın. Afiyet olsun.
Not: resimde tavuğun alt kısmındaki açıklıktan akıp güzelce yanan kaşarları da görebilirsiniz :) Yani ne yapıyormuşuz bir dahaki sefere tavuğun ortasına önce kaşar sonra sebze harcını koyup kapatıyormuşuz...

14 Şubat 2012 Salı

KARTOPU

Bu hindistan cevizi toplarını ilk kez Meryem  yılbaşı gecesi yapıp getirmişti de tatmıştım. Durup durup bir tane atıyordum ağzıma! Evet kalorisi fazla olabilir ama çok lezzetli. Ben annemlerde mevlüd okunacağı gün lokum niyetine yapıp götürdüm. Eee tabi birer tane yiyince o kadar kalori almamış olursunuz! Çok bereketli saymadım ama koca bir gümüş tepsi dolusu oldu.
Tarif Portakal Ağacından.....


Malzemeler:
  • 3-4 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı süttozu
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 200 ml çiğ krema
Yapılışı; Krema ve şekeri iyice çırptım. Şeker eridikten sonra  süttozunu da ekledim. Hindistancevizini karıştırara karıştıra  ekledim. Ben tam 4 bardak hindistan cevizi kullandım. Bir müddet dolapta dinlendirdim ve bir lokmalık olacak şekilde yuvarlayıp yine hindistancevizine bulanır. 1 saat kadar dinlendirdikten sonra servise hazır.


 Tarifimi sevgili Tombul tariflerin düzenlediği çay kahve bahane etkinliğine yolluyorum :) ve kolaylıklar diliyorum.

13 Şubat 2012 Pazartesi

SEVGİLİLER GÜNÜ KURABİYELERİ


Kurabiyelerim haftanın anlam ve önemine dair bir isim aldılar.Yoksa sevgililer günüyle falan alakası yok. Neden mi yok? Çünkü sevgili eşim inanmıyor böyle günlere! Gerçi evet benim içinde sadece bir tek güne anlam yüklenmesi mantıksız ama nedense "O" hediyeler alsın yemeğe götürsünde  ben "Aaa neden masraf  yaptın zaten ben biliyorum senin beni sevdiğini" diye naz yapsam : P

Neyse bu güzel kurabiyeleri güzel arkadaşlarıma yaptım. Meryemjim hamile ve evde istirahatte bende onu ziyarete giderken yaptım. Ee tabi sevgililer haftası oluncada hemen güzel anlamlar yükleyip yedik ve eşlere de götürmek üzere aramızda pay ettik.
Enteresan bir şekilde Eylül de bayıldı kurabiyelere.. "Anne okuldaki arkadaşlarıma da yapar mısın"diye siparişde geçti kızım :) Bu akşam fırsat bulursam tekrar yapacağım bal peteğim için :)
Bu kurabiyeler benim tarif defterimde temel kurabiye olarak geçiyor. Çok lezzetli ağızda dağılan bir tarif. Farklı şekillerde de yapılabilir.

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 3,5-4 su bardağı un
Yapılışı; tereyağ, yumurta ve pudra şekerini iyice çırpın. (mikser yada elinizle) Mısır nişastası ve vanilyayı da ekleyip karıştırmaya devam edin. Unu kontrollü bir şekilde ekleyin ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettiğinizde bırakın. Yarım saat kadar hamuru dinlendirin ve bezelere ayırıp iki parça yağlı kağıt arasında dilediğiniz kalınlıkta açın. Yumuşak bir kurabiye olsun istiyorsanız kalın, daha gevrek kıtır ama ağızda dağılan kurabiyeler olsun istiyorsanız da daha ince açıp kalıplarla şekillendirin. 175 derece ısınmış fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin. Üzerlerini yağlı kağıt ile kapatarak pişirebilirsiniz, kurabiyelerin altlarını kontrol edin ve hafif kızarınca çıkarın. Soğuduktan sonra da ister iki tanesini arasına çikolata yada marmelat sürerek kapatabilir yada benim yaptığım gibi 80 grlık bitter çikolatayı tereyağ ile benmari eritip  bir kısmını çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerinde soğumasını bekleyip öyle servis edebilirsiniz.  

Not: Bu arada hep sonradan aklıma geliyor etkinlikler! Ben tarifimi sevgili Güloannenin 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE yolluyorum. Burdan ona kolaylıklar ve bol katılım diliyorum.


10 Şubat 2012 Cuma

İNCİRLİ TATLI

Merhabalar;

Geçen yılda hep iş yoğunluğundan, çocukların hastalıklarından, yetişemediğim işlerden şikayet ediyordum ama sık sık da bloguma girebiliyordum. Bu sene yine aynı telaşlar fakat başka işlerle uğraşmama fırsat bile kalmıyor. Zaman akıp giderken onu daha  iyi kullanmayı öğrenmek yerine boşamı harcıyoruz acaba? Yaptığım işlere bakıyorum hep başa sarıyorum gibi geliyor. Her defasında sanırım tahammülüm ve iş gücüm daha da azalıyor.
Kış da uzun sürdü zaten : (  Ankara  yine karlar altında. Her yer bembeyaz! Hayatımda yaşadığım en uzun kış oldu sanırım bu sene...



Geçen hafta arkadaşlarımızla birlikte olacağımız bir akşam için Nefis Yemek Tarifleri sitesinde görüpte çok beğendiğim bu incirli tatlıyı yaptım. Tarifi okurken zaten, kesin çok güzel bir şey olmalı demiştim ve beklediğim gibi de oldu.Hemen tarife geçiyorum çünkü biraz uzun :)))

Malzemeler:
  • 6 adet kuru incir (10-15 dk suda bekletilecek)
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 avuç ceviz içi
  • 1 çay bardağı süt(ılık)
  • 3 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Muhallebisi:
  • 4 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 6 yemek kaşığı şeker (Ben 5 yk kullandım)
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 poşet toz sade krem şanti
Şerbeti için:
  • 1.5 su bardağı ılık su
  • 1 çorba kaşığı nescafe
  • 4 çorba kaşığı şeker
Üzeri için:
  • 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı kakao
Yapılışı; Yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Sütü ilave edip tekrar çırpalım. İncirleri ıslattıktan sonra suyunu süzdürüp küçük küçük doğrayalım ve bir kaba çok az un serpip incirleri una bulayalım. Un, tarçın, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kaşıkla karıştıralım. Ceviz içini, incirleri ilave edip tekrar karıştıralım. Yağlanmış fırın kabına harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış fırında kek pişirir gibi kızarana kadar pişirelim.
Kek pişerken de muhallebisini hazırlamaya başlayalım.
Tencereye süt, şeker, un ve nişastayı alıp çırpma teliyle sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişirelim. Göz göz olunca ocağın altını kapatıp tereyağını ve vanilyayı ekleyelim karıştıralım. Daha sonra toz şantiyi de ekleyip mikserle 2-3 dk kadar çırpalım. Kıvamı biraz koyu oluyor. Devamedin siz çırpmaya....
Kek fırından çıktığında 5 dk kadar ilk sıcaklığının çıkması için bekleyelim. Bu sırada şerbetini hazırlayalım.
Bir kaba su, nescafe ve şekeri alıp (pişirmeden) karıştıralım. Ilık kekin üzerine bu şerbeti gezdirelim. 5 dk çekmesini bekledikten sonra üzerine hazırdağımız muhallebiyi dökelim eşit bir şekilde. Üzerini düzeltelim. 5 dk sonra üzerine bir kabın içinde harmanladığımız tarçın, hindistan cevizi ve kakao karışımını serpiştirelim.
Benimkesin önerim 1 gece buzdolabında beklettikten sonra servis etmeniz ama acelemiz var ise 3-4 saatte yeterli olacaktır. Afiyet olsun.

1 Şubat 2012 Çarşamba

PÜRELİ MARİNELİ TAVUK DİLİMLERİ

Çok soğuk ve buzlu bir günden herkese kocaman ve sıcacık bir MERHABA!
Ne kadar soğuk ve uzun bir kış oldu. Yazı çok sevmem ama özledim resmen...


Pazartesi akşamı evde 2 tencere sebze yemeği ve karnıbahar çorbası vardı. Yanına birde havuç taratoru yapmıştım ki biraz sebze yiyelim sağlıklı beslenelim  (güyaaaa) diye düşünmüştüm. Ancak evdeki sebzeleri eşim yemeyeceği içinde ona buzluktan iki parça tavukgögsü çıkardım ki hızlıca tavuklu bir pilav yapacaktım. Ancak tavuklar mikrodalgada salına salına çözülürken bir telefon ve "ben eve geç gelicem siz yemeğinizi yiyin" diyen bir ses. Ben şimdi ne yapayım? Zaten hazırda yemeğim var Eeee tavuk nolcak? Düşün düşün en iyisi güzelce marine hazırlayım ve yarın akşama pişireyim dedim! İyi ki de böyle bir şey oldu da 1 gece beklemiş tavuğun ne kadar çabuk piştiğini ve lezzetli olduğunu keşfettim!

 Malzemeler:
  • 2 adet tavuk göğsü
Marine için;
  • 2 yk soya sosu
  • 2 diş sarımsak
  • 3 yk sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • kekik
Servis ederken yanına sos; aynı miktarda ketçap ve mayonez karıştırılır.

 ve püre içinde ; 2-3 adet iri patates soyulup küp küp doğranır ve yarısı süt yarısı da su olacak şekilde iyice kaynatılır.Tuz eklenip  blender ile püre haline getirilir.Bir miktar kaşar rendelenerek katılır. Ben muskatta rendeledim. Olmasa da olur tabiii.
Yapılışı; Marine malzemeleri kapaklı derin bir kaba alınır. Sarımsağı üzerine vurarak ezdim ve sosa kattım. Yıkanmış ve avuç içi büyüklüğünde parçalara ayrılmış tavuklarda eklenir. İyice harmanlanır ve ağzı kapatılarak en az 1 saat bekletilir. Aslında okuduğum bir kitapda en ideali 5-6 saat diyordu. Ben ne en azı, ne de en idealini yapamadım.İmkanlar ve kurtarma operasyonu dahilinde 24 saat beklemiş oldu! O kadar çabuk pişmişoluyor ki o yüzden hiçacele etmeyin. Pürenizi sosunuzu masanızı hazırlayın ve yemeğe oturmadan  10-15 dakika kadar önceden pişirmeye başlayabilirsiniz.Dilerseniz kızgın bir tavada yada benim gibi elektrikli ızgarada.... Her iki tarafını da güzelce kızarttıktan sonra parmak kalınlığında dilimlere bölüp sıcak kalması için ızgara üzerinde bırakın ve püre ile birlikte servis edin. Ben yanına mayonez ve ketçap karışı bir sosda hazırladım okul yıllarından en çok sevdiğim sosdu bu. Dün akşam neredeyse yıllar sonra ilk kez mayonezi bu şekilde yedim. Ne güzel bişeymiş bu bol yağlı kalorili mayonez tadını unutmuşum sanki!