4 Aralık 2012 Salı

MANTARLI SÜTLÜ BÖREK

Bu börek inanılmaz lezzetli ben bayıldım.Helede fırından çıkar çıkmaz yemenizi tavsiye ediyorum.Tarifi Pelinchef den.


 
Ben böreği 2 katı malzeme ile yaptım nasıl olsa buzlukta beklemesi gerekiyor fazla yapayım ki ani gelen misafirler içinde hazır olur düşüncesiyle.
 



 

Malzemeler:
  • 3 yufka
  • 80 gr tereyağ (margarin karışımı yaptım ben )
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 2-3 kaşık un
  •  
İç Harcı için;
  • yarım kilo mantar
  • 1 iri kurusoğan
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • maydanoz
  • karabiber
  • tuz
Yapılışı; Öncelikle içharcı hazırlayın. Sıvıyağda doğranmış soğanlarınızı soteleyin ve dilimlenmiş mantarı ekleyip iyice pişirin. Maydanoz, tuz ve karabiber ekleyip altını kapatın. Tereyağ ve margarin karışımını eritin ve ilk yufkayı tezgaha alın üzerine yağ sürüp 2. yufkayıda onun üzerine alıp yağlayın, 3. yufka içinde aynı işlemi yapın ve 12 parçaya bölün (sigara böreği gibi) geniş yere haçtan koyup yanlarını kapatarak sarın. Derin bir kabın içine alın ve üzerine 1,5 su bardağı sütü koyun ve tüm sütü çekinceye kadar dolapta bekletin. Buzluğa kaldıracağınız tepsiye yağlı kağıt serin ve aralıklarla böreği dizip üzerine 2 kaşık unu eleyin ve bu şekilde en az 6 saat buzlukta bekletin. Pişireceğiniz zaman üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında pişirin.
 

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık..
    mantarlı börek nefis oluyor:)
    mantarlı harca közlenmiş patlıcan karışınca da harika oluyor nacizane tavsiye ederim :))

    YanıtlaSil
  2. süperrr.mantara bayılırım.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Uvvvv....nefis görünüyor denemem lazım..ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık sıcacık.
    havalarda soğudu.
    mmm aldım gülüm:))

    YanıtlaSil
  5. Mantarlı börek yenmez mii.Eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. mantarlı böreği kısmetse bende denemek istiyorum :))
    çok merak ediyorum tadını :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok hoş görünüyor, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık.mantarın dondurulabildiğini bilmiyordum.börek üzerine un ne için eleniyor acaba.....................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili canikom çok emin olmamakla birlikte; böreği daha tok bir hale getirdiğini düşünüyorum. Çünkü sütle ıslanmış börek unun bir kısmını emiyor bir kısmıda üzerinde donuyor ve yumurta sürüp pişirdikten sonra üzerindeki un elde açılmış börek hissi veriyor.

      Sil
  9. Cok guzel ve nefis gozukuyor..ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  10. çok lezizi görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. tşk ederimmmmmmmmmmmmm deneyeceğimmmm

    YanıtlaSil