25 Aralık 2012 Salı

ÇİKOLATALI KEK


Çikolata sevenler bu kek bir harika. Yaptığım gün bitti. Bu akşam yeniden yapıcam çünkü oğlum "neden benim sevdiğim keki bitirdin sen" diye ağladı. Evde bitter çikolata olduğu sürecede yapılabilecek pratik bir kek denebilir.




Malzemeler
  • 125 gram becel yada tereyağ
  • 1,5 su bardağı toz şeker 
  • Yarım su bardağı kakao
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 2 paket bitter çikolata (80 gr x2)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı kadar karbonat
Yapılışı; Yumuşamış yağ ve şekeri iyice çırpın. Yumurtalarıda teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin. Ayrı bir yerde un, kakao, kabartma tozu ve karbonatı eleyin. Çikolatayı benmari usulü eritin ve tereyağlı karışımın içine aktararak çırpın. Son olarak unlu karışımı ve yoğurdu da ekleyerek çırpın ve karışımı yağlanmış kek kalıbına boşaltın. 180 derecelik önceden ısınmış fırında pişirin. Afiyet olsun..

11 yorum:

  1. Cok severim. Kek bizim evde hic eksik olmaz ozellikle de boylesi....ellerine saglik..sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim kek çikolatalı olan. Nefis görünüyor bitmesine üzülmüş oğulcuğun çok haklı :))

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Madem öyle demek ki sık sık yapacaksın bu keki. Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Çikolataya ben de hiç dayanamam.

    YanıtlaSil
  4. çayımın yanına aldım canım 1 dilim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bu kek tam benlik olmuş :))
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Lezzeti görüntüsünden belli..
    Ellerine sağlık canım..
    Niye yedin annesi ufaklığın kekini..:))))

    YanıtlaSil
  7. slm
    çikolatalı bütün tadları seviyorum ellerine sağlık sevgilerr

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Bende sizi bloğuma beklerim.
    http://jakopapaganbakimi.blogspot.com


    YanıtlaSil
  9. işte aradığım kek!
    bir kaç şey sormalıyım:
    bitter çikolata için marketteki etinin, nestlenin çikolataları olur mu yoksa kek için özel olarak olanları mı var?
    ikinci sorum: benmari usulü nasıl eritiyoruz?
    öğrenmemek ayıp, diil mi?

    YanıtlaSil
  10. 17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

    http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil