21 Kasım 2012 Çarşamba

KARIŞIK PEYNİRLİ GÖZLEME


Ben evde hazır yufkadan gözleme yapmaya bayılıyorum. Gerçi keşke açabilsemde, hamurlar yoğurup yapsam daha güzel olurdu ama ne yapalım eve yakın yufkacı olunca bu şekilde de inanılmaz lezzetli olabiliyor. Bir deneyin bakalım benim yaptığım şekilde sevecekmisiniz sizde!
Ben evdeki azar azar kalmış peynirleri bol kaşarla harmanlayarak yaptım ama haşlanmış patatesli harç ile yapılanı hiç birşeye değişmem....

Malzemeler;
  • 3 yufka
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben yarım çay bardağı koyup üzerini yağlıyorum 
  • 1 çay bardağı su
  • dilediğiniz iç harç
Yapılışı; İlk olarak hem sıvı harcınızı hemde iç harcınızı hazırlayın. Bir yufkayı tezgaha serin ve sıvı harç ile her yanını iyice ıslatın. Tam ortasına bolca iç harcınızı koyun iki ucunu üst üste gelecek şekilde kapatıp kuru yerlerine yine harç sürün. Diğer iki ucuda üst üste gelecek şekilde kapatıp kare şeklini verin. Isınmış teflon tavada her iki yüzünüde güzelce kızartın dilerseniz yağ sürün.Sıcak sıcak servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. ellerinize sağlık:)
    yufkalı gözlemeler annemin vazgeçilmezidir sıksık sürpriz niyetine hazırlar bizlere:))

    YanıtlaSil
  2. gözleme her öğünde severek tüketeceğim birşey benim için
    eline sağlık canım
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ayyy olsada yesek pek guzel olmus...ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. merhaba canım, ne güzel görünüyor börekler, her zaman kurtarıcı ve pratik çok severim bende ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Gözleme her şekilde severek yenir, ellerinize sağlık. Çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  7. bende yufka acamam hazir kullanirim.ama buradan aldigim yufkalar okadar sert kuru ve cabuk dagiliyorki maalesef tavada gozleme yapamiyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Mıımmmm Şulecim nefis nefis görünüyor bende kaşarlı veya patateslisine bayılıyorum.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Suan gece yarisina 7 dk. var, ve ben blog gezerken yemekleri gordukce karnimin gurultusu gittikce siddetlenmeye basladi en iyisi kapatim uyuyum:)) ne kadar guzel gozukuyor bu gozleme..inan nasil canim istedi..karnim acikti..onceden acikmisti simdi senin gozleme resmi son darbeyi vurdu :)) Ellerine saglik!!

    YanıtlaSil
  10. benimde en kısıtlı zamanlarımda ve kahvaltılarla sıkça yaptığım bir lezzettir,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. canım ister hazır yufkayla olsun ister elde açma..gözlemenin her çeşidine bayılırım..olsaydıda yeseydım şimdi:))ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık.Evde yemek olmadığında ilk aklıma gelenlerdendir gözleme yapmak.Hem doyurucu,hem pratik,hem de çeşit çeşit malzeme ile yapmak mümkün.Peynirli,patatesli,ıspanaklı,patlıcanlı hatta pırasalı.

    YanıtlaSil