6 Kasım 2012 Salı

BÜLBÜL KONAĞI

Bülbül konağı tatlısını bayramda kolay hafif ve güzel bir tatlı yapayım derdi ile nette dolaşırken Portakal Ağacında gördüm. Malzemelere bakınca çok eskiden tatdığım ve halamın yaptığı Karagöz Tatlısını anımsattığından denedim. Şerbetli tatlı seviyorsanız ama hafif olsun tadıda baymasın diyorsanız deneyin derim. Ama benden tavsiye ikram etmeden önce şerbetleyin. Dediğim gibi benim tercihim öyle oldu. Çünkü ertesi gün daha yumuşak oluyor. Birde orjinal tarifde "biraz zor ama yapamaya değer" diyor fakat hiç gözünüz korkmasın bence kolay.
Evde cevizim kalmamıştı o yüzden ben fındık ve fıstıkla yaptım. Fındığın çok yakıştığını söyleyebilirim. Cevizde eminim güzel oluyordum.

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 paket margarin (250 gr)
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • aldığı kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kase ceviz veya fındık
  • 1 yumurta akı yapıştırmak için
şerbet için;
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 5 su bardağı su
  • 1/4 limon
Yapılışı; Öncelikle şerbeti hazırlayıp soğutun. Geniş bir kaba yoğurdu, eritip soğuttuğunuz margarini, yumurtayı, sirkeyi ve sıvıyağı koyun. Azar azar un ve kabartma tozu ekleyerek yumuşak bir hamur yapın. hamuru ben 4 parçaya böldüm ve her zamanki gibi yağlı kağıt arasında yarım parmak kalınlığında açtım. Açtığınız hamurdan çay bardağı yardımıyla yuvarlaklar kesin. Hamurdan ayırdığınız ikinci parçayı da aynı şekilde açın ve diğerine eşit sayıda yuvarlaklar yapın. ikinci parçadan kestiğiniz yuvarlakların ortasını küçük bir kapak yardımıyla kesin. simit şeklinde ikinci parçaları birincinin üzerine yumurta akı sürerek yapıştırın. boşluklara birer yarım ceviz içi yerleştirin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerleri kızarana dek pişirin. fırından çıkarıp üzerlerine şerbet dökün.Afiyet Olsun.

11 yorum:

  1. Şulecim ellerine sağlık çok leziz görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. şeklini çok seviyorum bu tatlının,uzun zaman oldu yapmayalı.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Senin bu tatlılar beni benden alıyor....Offffffffff offffffffff

    YanıtlaSil
  4. Bayramda yapacaktım ama elimi yapınca sütlaçla yerdeğiştirdi.Ceviz yakışıyor ama senin usulde güzel görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglık. Keske olsada yesek. Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. canım benim sen yaparsında olmaz mı evde kendim hiç yapmadım grupta bir arkadaşımın tatlısıdır her zaman elinden yeriz.. fındıklı hoş olmuş yuvadaki yumurtalar misali:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Anneciğim çok yapardı ellerine sağlık Şulecim. Harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  9. Elinize saglik, guzel olmusa benziyor, afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  10. Ismı bile guzel ellerine saglık canım:)

    YanıtlaSil