17 Ekim 2012 Çarşamba

ŞEFTALİ SUYU KONSANTRESİ

Her market alışverişinde içinde ne olduğundan emin olmadığım meyve sularını almaktan nefret ediyor ama çocuklar çok sevdiği ve istedikleri içinde mutlaka bir iki çeşit almadan döndüğümüz olmuyor. Kış hazırlıkları için bloglarda gördüğüm meyvesuyu konsantreleri ve konserveleri çok hoşuma gitti ve bende yapmak için kolları sıvadım. Ne kadar kolay bir işmiş niye daha önce denemedim diye de kızdım kendime. Hatta kışı beklemeden bu hafta her sabah kahvaltıda çocuklar afiyetle yudumladılar bile meyve sularını. Sizede meyvelerin mevsimi geçmeden deneyin derim :)
Ben tarifi Chefika da gördüm ama kendi damak tadımıza ve istediğim koyuluğa göre ayarlayıp yaptım.

Malzemeler:
  • 4 kg şeftali
  • 8 bardak şeker
  • Kaynamış  su (yaklaşık 10-12 litre kadar)

Yapılışı; Şeftaliler güzelce yıkanır ve çekirdeklerinden ayırıp dilimlenir. Büyükçe bir tencereye üzerini geçecek kadar su eklenir. Şeftaliler iyice eriyene kadar kaynatılır. Gerektikçe yada istediğiniz koyuluğa gelene kadar kaynar su ekleyebilirsiniz. Şeker ilave edilip 15 dakika kadar daha kaynatılır ve blenderdan geçirilip sıcak sıcak kavanoza doldurulur. Ben kapaklarını hemen kapatıp ters çeviriyorum ve ertesi  gün akşama kadar üzeri kapalı beklettim. Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. en iyisini yapmışsın canım.marketteki hazırlar yerine ewde yapman harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. ben bu sene konsantresini yapamadım malesef,ellerine sağlık afiyetle tüketin...

    YanıtlaSil
  4. Bende erik, şeftali, kayısı vişne leri böyle yapıyorum. Hatta içine şeker de koymuyorum açınca hekes damak tadına göre şeker ilave ediyor.
    Ellerine sağlık Şulecim.

    YanıtlaSil
  5. Ev yapımı konsantre meyve suları hem lezetli hemde daha sağlıklı,
    ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil