1 Ekim 2012 Pazartesi

PIRASALI KİŞ

Evdeki pırasadan farklı bir tarif deneyim, hem pratik hem lezzetli olsun diyorsanız bir kez deneyin derim! Misafirlerime yaptım ve çok beğendiler. Vaktim kısıtlı olduğu için milföy hamurundan yaptım ama dilerseniz buradaki hamurlada yapabilirsiniz. 

 Malzemeler:
  • 2 adet milföy hamuru (İglonun uzun milföy hamurlarından yoksa 4 adet kare milföy)
  • 6-7 adet pırasa
  • 2 adet havuç
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 1 paket hazır krema (Sek-200 gr)
  • tuz
  • karabiber
  • kaşar rendesi
Yapılışı; Havucu temizleyin ve incecik jülyen doğrayın .Pırasalarıda ince ince kıyın ve sıvıyağ ile birlikte tencereye alın. Tuz ve karabiber ekleyin. Havuç ve pırasa iyice kavrulana kadar pişirin, altını kapatın. Krema ekleyin harcımız hazır. Dolaptan cıkardığımız ve yumuşayan milföyleri tart kalıbına elinizle kenarlardan hafif taşacak şekilde yayın. Çatalla alt kısmını delin ve önceden ısınmış fırında hafif pişirin. (Harç hamuru ıslatmasın diye ben bu şekilde yaptım) Daha beyaz ama güzelce yanlardan kabarmış olacak, Fırından çıkarın ve harcınızı üzerine yayın. tekrar fırına verip 15 dakika kadar daha pişirin. kaşar rendesini ekleyip bir sürede onunla pişirdikten sonra afiyetle yenmeye hazır.


6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,
    Afiyetler olsun,
    Pazarda pırasalar çıkmaya başlamışken bu tarif denenmeli derim,
    Sevgilerimle,

    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar guzel hemde pirasali, mutlaka denemek isterim..ellerine saglik , sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Ooooffff yanında nefis bir çayla muhteşem olur, ellerine sağlık.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  4. Ayyyy bu çok guzel olmuş, hemde kolay görünüyor, kayda geçtim ben bunu....svg....

    YanıtlaSil