2 Ekim 2012 Salı

PATLICANLI KIRMIZI BİBER SARMA

 
Ramazandan hatırlarsınız belki!!! Arkadaşlarımızla birlikte  yaptığımız bir iftar yemeğine hazırlamıştım bu hafif  aperatiflikleri. Ben böyle pratik ve lezzetli yiyeceklere bayılıyorum. Daha önce peynir -ceviz karışımı ve birde patates püresi ile de denemiştim. Her şekilkde şık ve lezzetli yani. Vaktim varsa kırmızı biberi közleyip temizleyip yapıyorum, vaktim yoksa hazır kırmızı biber kavanozlarından alıp yapıyorum. Salata yapmaktan bile kolay :) Patlıcanları ben çok zaman, toplu olarak közlüyorum ve buzluğa atıyorum lazım oldukça hazırlar yaniiii :)

Malzemeler:
  • 8 adet iri közlenmiş kırmızı biber
  • 8 adet yeşil soğan
  • 3-4 adet közlenmiş patlıcan
  • limon
  • tuz
  • sıvıyağ
Yapılışı;  Biberler közlenip güzelce temizlenir. Aynı şekilde patlıcanlarda közlenir ve ince ince kıyılır, içine tuz ve dilediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz. Hatta soğan, domates, maydanoz ile bir salata hazırlayıp onu bile harç olarak kullanabilirsiniz. Tamamen damak tadınıza ve evdeki malzemelere bağlı. Közlenmiş biberi bir tarafından açın ve çekirdeklerini temizleyip geniş olan tarafına hazırladığınız harçtan koyun ve sigara böreği sarar gibi sarın. Bu arada yeşil soğanların üzerine sıcak su dökün ve 4-5 saniye bekletip sardığınız rulolara yeşil soğan ile fiyonk yapın. Üzerine sıvıyağ gezdirin. Hepsi bu kadar. Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. bende severek yapar ve yerim bunu ellerine sağlık canım güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canımm:) çok da şık olmuşlar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım nasıl bir görüntü o öyle ellerine saglık harika görünüyor :)))

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık
    çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir sunum canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik cok güzel bes cayinda degisik cok güzel olur afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. olsada yesem cinsinden lezzetli.
    mmmm bende çok severim.
    muhabbetler.

    YanıtlaSil
  8. PATLICAN VE KIRMIZI BİBER MUHTEŞEM İKİLİ OLMUŞ YAKIŞMIŞ ARKADAŞIM ELİNE EMEĞİNE SAĞLIK. SEVGİYLE KAL...

    YanıtlaSil
  9. bu akşam yaptım, güzel oldu.
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. Hem göze hem mideye hitap eden bir lezzet bu..:))
    Bende çok severim.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. harika bir renk cümbüsü olmus ... ellerine saglik ...

    YanıtlaSil
  12. gercekten cok pratik.bir defa denemistim konserve biberler cok dagilmis ezilmisti sararken sonra da bir daha denemedim.ellerine saglik.

    YanıtlaSil