23 Ekim 2012 Salı

KOCAKARI GERDANI (PRATİK SARIĞI BURMA)

Bu tatlının tarifini vermek için çok geciktim biliyorum. Ramazanda iftar sofram için yaptığım ve adını bir türlü tutturamadığım bu leziz baklava çıtır çıtır ve dayanılmaz birlezzette. Adını tutturamadığım diyorum çünkü bazen kocakarı gerdanı bazen oklavadan çekme bazen sarığı burma işte bugünde pratik bayram tatlısı oldu adı :)
Baklava yufkasını bulandan allah razı olsun ne büyük bir kolaylık. Hem börek olması olayı da ayrı bir güzel.Şimdiden herkese iyi bayramlar diliyorum......

Malzemeler:
  • Baklavalık yufka
  • 1 ölçü sıvıyağ
  • 1 ölçü eritilmiş margarin
  • 1 ölçüde eritilmiş tereyağ
  • bolca fındık ve ceviz iyice kıyılmış
Şerbet: 3 bardak şeker, 4 bardak su, 1-2damla limon

Yapılışı; Baklavalık yufkaları bir tepsiye alın ve üzerine nemli bir bez örtün.Çok ince oldukları için çok çabuk kuruyorlar. (Biraz hızlı olmak lazım.) Bir kat yufkayı düz bir zemine serin ve üzerine yağ karışımından sürün ne çok fazla olsun ne de az hatta ben fırça ile sürüyorum her yer eşit ıslanmış oluyor. Üzerine bolca fındık ceviz karışımından serpin ve çok ince bir çubuk ile sıkıca sarın. Bir ucundan tutup diğer ucuna doğru büzün ve fırın tepsinize dizin. Tüm yufkalara bu işlemi yaptıktan sonra kalan yağ karışımını üzerine dökün ve 200 derece fırında kızarana kadar pişirin. Şerbet çok ılık baklavada soğuk olacak. Ben baklavayı pişiriyorum şerbetimde hazırda bekliyor misafirlerim gelmeden 10-15 dakika önce şerbetini ekliyorum kıyır kıyır enfes bir tatlı oluyor.

10 yorum:

  1. Çok pratikmiş canım ellerine sağlık,sizlere afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Şule'cim bayılır ve çok sık yaparım ellerine sağ
    lık.Bu arada bloğumdaki muhteşem çekilişime beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, tatlınızın adı çok ilginç geldi. Fakat görüntüsü süper kıyır kıyır olmuş ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. kıyır kıyır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. aman ismi de pek ilginçmiş,pratik ve leziz bir tatlıya benziyor..

    YanıtlaSil
  6. Şerbetli tatlıları pek yiyemem ama bu çok güzel göründü gözüme.Şerbeti son anda dökme fikri eminim çok daha lezzetli yapıyordur.Eline sağlık.İyi bayramlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Nefis ve leziz oldugu belli :)Guzel keyifli bayramlar..

    YanıtlaSil
  8. İsmi çok hoşmuş, şuruplu tatlılar bana ağır gelsede misafirlerime deneyeyim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. ismi cok acaip yani

    YanıtlaSil
  10. Dilberin dudağı, vezirin parmağı derken olay kocakarıya kadar gelmiş.

    YanıtlaSil