4 Ekim 2012 Perşembe

BİR HAMURLA BİR BAYKUŞ İKİ KURABİYE

Baykuşları O Tabak Bitecek blogunda gördüğüm ilk gün yaptım aslında. Sanırım Ağustos gibi falandı ama o gün hem iftar telaşı hem acemilikle çok fazla pişirdim ve istediğim renk olmamışlardı. Gerçi bu seferde ununu fazla kaçırdım ama olsun bereketlenmiş oldu ve her damağa uygun çeşit çeşit kurabiyelerim oldu. Baykuş kurabiyelerin şekline bayıldım yapımı da çok basit.İnanın çocuklar bayılıyorlar.Tarifi uygularken benim ölçülerim şu şekilde oldu;

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 100 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 1 vanilya
  • 2,5-3 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • badem
  • damla çikolata
Yapılışı; Tüm malzeme  ile yumuşak bir hamur yapın ve yaklaşık yarım saaat dinlendirin. Unu kontrollü koyun çünkü orjinal tarifde 1 su bardağı diyor ben neredeyse 3 bardak koydum. Gerçi daha önce de dediğim gibi biraz yoğun bir hamur oldu.  Ben hamuru 3 parçaya böldüm ve yağlı kağıt arasında merdane ile  açıp, ağzı geniş bir bardak ile daireler kestim. Pet şişe kapağı ile de gözler kesip birleştirdim. Bademden burun, damla çikolatalardan da göz bebeği yapıp tamamladık. Ahhh keşke birde çatalla ayak yapmayı unutmasaydım tam olacaktı. Ben 1 tepsi baykuş yaptıktan sonra bereketlenen ve açıldıkça dağılan hamuru rulo haline getirdim 1 parmak kalınlığında dilimleyip yine yağlı kağıt serili tepsiye dizdim ve 180 derece fırında yaklaşık 10-15 dakika da pişirdim. Bir kısmını pudra şekerine bir kısmını da tarçın ve pudra şekeri karışımına buladıktan sonra yenmeye hazırlar. Afiyet olsun.






14 yorum:

  1. baykuşlara bayıldım ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim sevgiler :))

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyorlar.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  3. Nasıl da sevimli olmuşlar. Minik yeğenlerime yapmalıyım :)) Baykuşşlu herşeye bayılırım zaten ben :))

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım baykuşlaraaa, blogumun sağ köşesinde yayınlıyorum tarifi bilgine :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çooook cicilerrrr, bayıldımmm bayuş fikri süper; ellerine sağlık...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok şeker olmuşlar:)

    YanıtlaSil
  7. Bu baykus kurabiyeler bayildim..hemen denemeliyim hemen:))) Harikalar..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  8. baykuşlara bayıldım :)) şaşı olandan istiyorum:))))
    ellerine sağlık canım çok güzeller

    YanıtlaSil
  9. Şule'cim çok cici olmuşlar ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık.Ben de biraz daha değişik bir şekilde baykuşlar yapıp, yayınlamıştım.Özellikle çocukların çok sevdiği bir kurabiye.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. baykuş kurabiyelere bayıldımm ne kadar cici ellerinize sağlıkk :))

    YanıtlaSil
  12. minik hamurlar nasıl yapıştı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapıştırmak için özel bir şey sürmeye gerek yok sadece hamurun üzerine koyun.o kendiliğinden pişerken yapışıyor.sevgiler şule

      Sil