30 Ekim 2012 Salı

BAYRAM ÇİKOLATALARIM

Bir bayramda kendi telaşı ve heyecanı içinde bitti.
Çok güzel, bol dinlenmeli ve ailecek geçirilen bir tatil oldu bizim için.
Umarım sizlere de iyi gelmiştir bu günler.,
 Bu bayram eşimin çikolata alalım ısrarlarına dayatarak ikramlık çikolataları kendim yaptım. İkram ettiğim herkesde çok beğendi. Aslında benim açımdan kötü oldu çünkü o kadar beğendimki en çok ben yedim. Allahtan bitter çikolataydı :)



 Tarif çok basit aslında daha önce yayınladığım Çikolatalı Meyveler ve Kozalak tariflerini uyguladım.  


 Önce çikolatalı kayısılardan başlayayım;
  • 2 kare tablet bitter çikolata (Kakao oranı % 70 olanlardan)
  •  kuru kayısı
Yapılışı; Tencereye su yarı yerine kadar doldurulur ve kaynamaya bırakılır. Üzerine suya değmeyecek şekilde cam bir kase oturtun. tablet çikolatayı küçük parçalara bölün ve erimesini bekleyin. Kayısıları içine atın karıştırın ve yağlı kağıt üzerine tek tek çıkarıp bir süre bekletin. Buzdolabında 1saat kadar dinlendirdikten sonra ikram için hazırlar.

Karışık kuru yemişli çikolataiçin ise;
  • 2 kare tablet bitter çikolata (Kakao oranı % 70 olanlardan)
  • küçük dilimlenmiş incir, kayısı
  • kuru üzüm
  • yaban mersini
  • badem
  • kaju
  • fındık
  • 3 çorba kaşığı bal
  • 50 gr margarin
Yapılışı; Yukarıdaki şekilde benmari usulu çikolata eritilir ve diğer malzemeler eklenip iyice karıştırılır. İster yağlı kağıda döküp dilediğiniz şekilde dilimleyerek ister kalıplara döküp şekillendirin. Serin bir yerde biraz bekletin ve servis zamanına kadar dolapta saklayın. Kayısılara göre daha yumuşak bir kıvamı olduğu için çoğunlukla dolapta beklettim.

15 yorum:

  1. Bayramda seni ziyaret etmek varmış:)
    Aldım çikolatalardan birer parça:)
    Mutluluk dolu nicee bayramlara..

    YanıtlaSil
  2. Çook güzel bir ikramlıklar, arkadaşlarıma deneyeceğim mutlaka:), ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Uğramak lazımmış size :)) Eline sağlık, nefis görünüyor, kozalaklara zaten biterim.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım.
    kendi yaptığımız gibisi varmı harika aldım:)

    YanıtlaSil
  5. çoğunu kedim yerdim sanırım canım.çok güzel olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzeller.. Karışık yemişliye bayıldım, tam benlik.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. canım o kadar güzel olmuşlarki memleketimin kaysıları bayram şekeri olmuş...
    biliyormusun bunlar malatyada kaysıcılar da satılıyor ama hiç kendim yapmak aklıma gelmemişti süpersin vallahi kaysılarımda var denicem ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. canım harikasın bakarmısın el emeğiyle neler de hazırlamış ikramlık... Bu bayram ben tembeldim malesef. Neyse eline emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ama bunlar muhteşemmmmm :) Çok güzel ve lezzetli olmuşlar, tadı damağımda ;)

    YanıtlaSil
  11. Şulecim ellerine sağlık bende kendim yapmaya özen gösteririm sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Superrler..ellerine saglik ne kadar iyi etmissin...afiyetlerde olmus tabiki :)))

    YanıtlaSil
  13. Maşallah! bunları sen mı yaptın, hanım marifetli....tebrik ederim Sulecim....Ankara ya geldigimde hepsinden istiyorum....:)

    YanıtlaSil
  14. hazır alınan hiç bir şey kendi yaptığının hazzını ve lezzetini vermiyor.ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar..

    YanıtlaSil