13 Ağustos 2012 Pazartesi

PASTIRMALI KURUFASULYE

Ramazanda ben en çok baklağil ve sulu sebze  yemeği özlüyorum. Neden mi kocam yüzünden! O pek sulu yemek sevmiyor iftar münasebetiylede hep onun ve bizim ortak seveceğimiz yemekler pişiyor evde. Baklağil ise, sizlerin evinde de öylemidir bilmiyorum ama, hem  çorba hem pilav olan menüde pekde baklağil isteği olmuyor. Annemler geldiğinde ise onların sevdiğini bildiğim için pastırmalı kurufasulye pişirdim. İyi ki de yaptım. Hasret giderdik fasulyeyle. Ekmek bana bana doyasıya yedik.  
Daha önceki etli kurufasulye tarifi için bir tık yeter :)
Bu ölçülerle 9 adet küçük güveç kabı doldu.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kurufasulye
  • 2 tane kesme şeker
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı salça (varsa 1 kaşığı biber salçası olabilir)
  • tuz
  • 150-200 gram kadar çemenli yada çemensiz pastırma
  • 2,5-3 su bardağı sıcak su
Yapılışı;   Bir gece önceden kurufasulyeleri bir tencereye alın ve iyice yıkayın. Üzerine şeker ekleyin ve bir taşım kaynatın ağzı kapalı şekilde ertesi akşama kadar bekletin. Yemeği yapmaya başlamadan kurufasulyenin altını yakın ve yaklaşık 10 dakika diriliğini kaybetmeden kaynatın her seferinde üzerinde oluşan beyaz köpükleri almayı unutmayın. Kurusoğanı yemeklik doğrayın ve yağ ile birlikte düdüklü tencereye alın. Salçasını ve süzülmüş kurufasulyeyi ekleyin kavurmaya başlayın. Baharatları ve küçük doğranmış pastırmaları ekleyin ve 4-5 dakika daha kavurun.  Sıcak suyunu ekleyin ve ağzını kapatın. Benim düdüklümde 15 dakikalık süre pişmesi için yeterli oluyor. Ramazan olduğu için ben erkenden yaptım yemeğimi ve iftar vakti yaklaşırken güveç kaplarına pay edip ağzını folyo ile kapladım ve yaklaşık 10 dakika 250 derece fırında hem ısınmış hemde biraz suyunu çekmiş oldu. Afiyet olsun :)

8 yorum:

  1. bende çok severim ve uzun zamandır yapmadım :) ellerine emklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. bizim evde de çok pişer baklagilli yemekler
    çorbada pilavda hatta makarnada bile

    çok severiz yani

    eline sağlık
    insanın ekmeği banası geliyor resmen :)

    YanıtlaSil
  3. mmmmhhhhhh cok severim, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...bu arada blogunuzu ziyaret ediyorum ama yorum ekleyemiyorum :(

      Sil
    2. Merhaba Hayatın tatları aslında bloğa yorum eklemek çok kolay ama siz nden ekleyemediniz ben anlayamadım. Yukarıda zaten eklemişsiniz görünüp duruyor?

      Brde yorumlarınızda kendi gerçek isminizi kullanırsanız daha iyi olur. Hadi size hoşçakalım.

      Sil
  4. O ne güzel bir görüntü öyle, içim gitti resmen. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok severim pastırmalı kuru fasulyeyi canım ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. HIMMM BAYILIRIMMM,ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil