8 Ağustos 2012 Çarşamba

MERYEMİN YOĞURT ÇORBASI

Dumanı üstünde  mis gibi çorbanın yerini tutacak birşey var mıdır?
Çorba kışın vazgeçilmezimiz, yazında ramazan zamanı olmazsa olmazlardan aslında eşim soğuk çorba sevse sık sık yapıcam ama pek hoşlanmıyor. O yüzden bolca sıcak çorba ile midemizi şenlendiriyoruz bizde. Resimdeki çorba çok sevdiğim arkadaşım Meryeme ait bir tarif. Biz her ona yemeğe gidişimizde bu çorbadan sipariş ediyoruz. Benim yaptığım yoğurt çorbasından farklı bir yapılış şekli ve lezzeti var.

Malzemeler:
  • 1 adet kurusoğan
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 su bardağı normal yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • dereotu
  • nane
  • tereyağ
  • mısır
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı; kurusoğan yemeklik doğranır (küçük küçük) ve sıvıyağda kavrulur. İstediğiniz diriliğe geldiğinde üzerine 2 su bardağı su ve pirinçi yıkayın, ekleyin ve pirinçler bir iki taşım kaynayana kadar bekleyin. diğer tarafda yoğurtları ve unu karıştırın ve tencereye ekleyin. Sürekli karıştırarak kaynamasını bekleyin. Bu arada çorbanın koyuluğu yine size bağlı inceltmek için su ekleyebilirsiniz. Altını kısın ve 2 yemek kaşığı kadar mısır ekleyin. Dereotunu incecik kıyın ve çorbanıza ekleyip altını kapatın. Servis zamanı tereyağda nane yakıp üzerine dökerek servis edin. Afiyet olsun.


7 yorum:

  1. ooooh mis gibi kokusu burnuma geldi ellerinize sağlık.hayırlı günler

    YanıtlaSil
  2. canım bizim evdede çorba çok sevilir sıcak soğuk hiç farketmez her şekilde içilir:)aslında ben kaynak olup üflye üflye içmeyi çok seviyorum..ama tabı bu yazın mumkun olmuyor:))bana biraz değişik geldi ben soğan koymam mesela.. eminim çok lezzetlidir helede sen beğendiysen kesin lezzetlidir.birdahakine yoğurt çorbasını bu şekilde deniycem canım..:)

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir çorba arkadaşının ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çorbaları o kadar severim ki, arada; yemeklerde mutlaka çorba aramam nedeniyle bana mutlaka takılırlar:), espri konusu oluyor bazen. Mutlaka arıyorsun, yazın bari vazgeç diye ama yazın da soğuk çorbalar da çok güzel oluyor. Ben çorbalarda pekçok malzeme kullanırım, karışık kafama göre yaparım,genelde de beğenirler. Bu yaptığınız da çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Mmm çorba nefis görünüyor. Arkadaşının ellerine sağlık. Tarifi aldım, deneyeceğim inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. meryem hanımın ellerine sağlık canım.çorba harika görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canım nefis bir çorba olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil