3 Ağustos 2012 Cuma

İFTAR SOFRASI 2012



Dostlarla yenen yemeğin tadı, hazırlıklar sırasındaki keyfi çok  başka. Ben zaten misafir ağarlamayı yeni tarifler denemeyi çok seviyorum ki birde bunu sevdiğim dostlarım için yapınca daha bir özenip keyif alıyorum. Dün akşam arkadaş grubumuz bizde iftarda idi. Üstelik çok önceden düşünülen bir davet değil bir önceki akşam konuşupta planladığımız bir yemek oldu. O yüzden uzun uzun  ne yapayım diye düşünme fırsatım olmadığımdan hemen Hünerli Bayanların ana yemeklerini inceledim. Daha öncede Müge Hanımın denediğim tariflerinden çok memnun kaldığım için ilk aklıma gelen onun blogunu ziyaret etmek oldu. Bir menü ve alışveriş listesi oluşturdum. Sahura kadar zaten uyumuyorum birde Aybenin (görümcem) bizde olması ve onun büyük yardımları ile çok güzel bir sofra hazırladık.


Yemek hazırlamadan önce masa hazırlamaya bayılıyorum. Bu sefer canım kızımın yardımı ile daha da güzel bir sofra oldu. Bayılıyor detaylarla uğraşmaya herkesin nereye oturacağını sorup tabaklara isim kağıtları hazırladı ve üzerlerine mavi çakıl taşı koydu. Bir de o kağıtların kenarına minicik kalpler yapmış yaaa yerim o elleri ben.
Ne zamandır kendime yeni masa örtüleri, bardak , çatal-kaşık ve yemek takımları almak istiyorum ve ama her seferinde yeniden kendimi vazgeçiriyorum. Çocuklar biraz daha büyüsün ondan sonra daha özenli sofralar hazırlarım diye hayal kuruyorum. Dünde ne örtsem ne yapsam derken hiç kullanmadığım annemin aldığı bu mutfak takımı elime geçti ve raf örtülerini servis olarak kullanmaya karar verdim hem renk olarak çok hoşuma gitti hemde bu fikre bayıldım daha sıcak bir masa oldu sanki. Bardaklarda halamın hediyesi,  onlarla uyumlu bir yemek takımı almak istiyordum ki böyle gayet uyumlu oldu.


Sevgili lamamutfakta  da daha önce gördüğüm menü yazma  fikrini çok beğenmiştim bende kendi menümüzü hazırladım. Cidden hoş bir detay oldu. Her gelen önce bir listeyi inceliyor ardından hepsini yaptın mı sen diye şaşırıyor. Takdir edilip beğenilmekte bu davette cabası oldu.  Gerçi saolsun ne yapsam beğenir "ne güzel olmuş, harika" diye koltuklarımı kabartırlar her zaman canım arkadaşlarım.


Menü
  • İftariyelikler (Zeytin, Çeçil peyniri, Pastırma, kaymak, tereyağ, badem, kuru erik, hurma ve yaban mersini)
  • Çiğ Köfte (Kocacığımın ellerinden)
  • Çıtır Kasede Tavuk Sote
  • Mısırlı Pilav
  • Baklava Yufkasından peynirli Börek
  • Közlenmiş biber sarması
  • Havuç taratorlu kabak sarma (Ben buldummmm, ben bulduuummmm)
  • Zeytinyağlı Fasulye
  • Çoban salata
  • Koca karı Gerdanı
  • Haşhaşlı Muhallebili tatlı
Menüdeki birçok yemek blogda yok. O yüzden keyifle teker teker ekliycem. Bugün sadece menünün fikir vermesi için yazıyorum. Birde aslında Müge hanımın blogunu incelediğimde çok düzenli olduğunu gördüm yemek davetleri arşivinde sadece masa fotografları ve menüler var,  yemeklerin tariflerini tek tek eklenmiş. Çok hoşuma gitti bundan sonra bende dikkat edeyim :)
Bağlantıları eklerken şok oldum benim blogumda nerdeyse haftada bir pişen zeytinyağlı taze fasulyenin tarifi yok inanılmaz.Nasıl olduda atlamışım neyse yakın zamanda eklerim artık.
Ve tabii çorba ile mısırlı pilav, çoban salata fotoğraflarıda yok pek kaale almamışız onları demek ki :)

Baklava Yufkasından Peynirli Börek ve Çıtır Kasede Tavuk Sote tarifleri Hünerli Bayanlardan. Ben ekleyene kadar dilerseniz tarifleri görmek için üzerlerine bir tık yeter!



İçli köftede biraz sıkıntı yaşadım. Her nedense haşlama suyuna attığım köfteler bir anda kum gibi dağılmaya başladı tam iftar vakti güya sıcak sıcak ikram edeyim diye son anda başlamıştım. Fakat İnsanin becerikli bir kayınwalidesi olunca arayıp yardım isteyebiliyor. Annemle konuşunca o bana haşlamadan yumurtaya bulayıp kızartmamı söyledi ve gerçekten çok kurtarıcı oldu. Yoksa oturup ağlıycaktım çünkü geceyarısı en çok onları yapmak için uğraştım.


Haşhaşlı Muhallebili tatlı ise Hicranın güzel ellerinden çıktı. Ona iftara gittiğimizde bize yaptığı bu tatlıya bayılmıştık gelirken yapıp getirmiş arkadaşım ellerine sağlık :) Tarifi bana mail atacak gelir gelmez ilk iş onu ekliycem.

 Koca karı Gerdanı ise, eskiden annemin çok yaptığı (Tabii o zamanlar baklava yufkası nerde tek tek nişaşta ile hamur açılan dönemlerde) bizimde bayıla bayıla yediğimiz baklava. Börek için aldığım yufkaları nereye kadıracağımı bilemediğim için yapılan bir tatlı oldu. Nede iyi oldu. Onunda tarifi önümüzdeki günlerde blogda yerini alacak.

 

9 yorum:

  1. Şule, sen bi harikasın. Başka bişeysin sen. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. sadece yutkunuyorummmmmm.... :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyorlar şulecimçok:)
    merakla bekliyorum tarifleri:)

    YanıtlaSil
  4. Şulecim, bu sofrayı gördükten sonra iftara size geliyorum.
    Muhteşem güzellikteki yemekleri mutlaka tatmak isterim.
    Masana 1 tabak daha ekle canım.
    Afiyetler olsun, sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  5. Yemekler de,masanın düzeni de yorgunluğunu unutturacak kadar güzel görünüyor.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. gerçekten harika bir masa ve harika birmenü canım.liste de çok hoş.baktıkca acıktığımı hissediyorum artık.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. HARİKA LEZZETLER,HARİKA MASA SUNUMU HER ŞEY HARİKA OLMUŞ.ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM:)
    ÖVGÜYE DEĞER BİR DAVET.TABAKLARDA Kİ İSİMLER VE MENÜ FİKRİ ÇOKK GÜZEL BİR HOŞLUK KATMIŞ.HER ŞEY MÜKEMMEL.MİSAFİRLER ÇOK ŞANSLILARMIŞ:))
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  8. canım bu neguzel bır masa ne guzel bır menu..menunde yok yok :))ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. çok süper bir masa olmuş canım yok yok... ama bu günlerde tatlıya çok düşkünüm koca karı gerdanını tek geçiyorum ellerine sağlık....

    YanıtlaSil