3 Ağustos 2012 Cuma

HAŞHAŞLI MUHALLEBİLİ TATLI




Tatlı ki ne tatlı! Yemede yanında uyu. Yoğun serbetli revani ve hafif bir krema tadindaki bu tatlı arkadasım Hicrana ait. Biz çok beğendik ama 1 dilimi, tatlı isteğimizi karşılamaya yetiyor bile! Tarifi ondan aldığım şekliyle aynen aktarıyorum.
Malzemeler:
  • 1 su bardağı mavi haşhaş
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • kabartma tozu
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağından az sıvı yağ
 şerbeti:
  • 3 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • 2-3 damla limon suyu
kreması
bir paket vanilyalı pudingi pişir ılıyınca içine bir paket krem şanti koy ve çırp

Yapilisi; yumurta ve şekeri çırp sıvı yağı ve ardından diğer malzemeleri ekle
175 derecede kek gibi pişir. kek pişince hem kek hem şerbet ılıkken şerbeti dök iyice emince, kaşıkla keki iyice karıştır!!!!!!!karışan keki elinle hafifçe yeniden bas ve düzelt
soğuyunca üzerine kremasını sür. isteğe göre üzerine fıstık ya da kivi koyun. Afiyet seker olsun. 

6 yorum:

  1. ama yeme de yanında yat kıvamında... :)

    YanıtlaSil
  2. canım gerçekten yemede yanında yat bır tatlı olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bir dilim aldım.... ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  5. Ekmek kadayıfını anımsattı bana çok merak ettim tadını iftara bir parça gönderirsen çok makbule geçer :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bu tatlıyı biliyorum abimin eşi yapmıştı amlattığın kadar var:)ellerine sağlık şulecim

    YanıtlaSil