8 Ağustos 2012 Çarşamba

ÇITIR KASEDE TAVUK SOTE

Geçen haftaki misafirlerime hazırladığım çıtır kaseleri paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Müge Hanımda görüp beğendiğim bu nefis çıtır kaselere ben ondan farklı olarak tavuk sote ile doldurdum. Ve misafirlerim haftaiçi geleceği için kaseleri  bir gün önceden hazırladım ve hava almayacak bir saklama kabında ertesi güne kadar gayet çıtırlığını korudu. Birde Müge Hanım 7 tane kase çıkarmış ben yemek çeşidim çok olduğundan daha küçük kaseler olması için 12 li muffin kalıbımın tersi ile 12 adet kase hazırladım. Lafı fazla uzatmadan gelelim tarife;

Malzemeler:

Hamur için;
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı Su
  • Yarım Çay Bardağı Zeytinyağ
  • 7-8 Dal Dereotu
  • 1 Tatlı Kaşığı Toz Kırmızı Biber
  • 2 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Yemek Kaşığı Çörek Otu
  • 1 Yemek Kaşığı Susam
  • 1 Yumurta Sarısı
Tavuk sote için;
  • 1 paket tavuk gögsü
  • 3 adet kırmızı biber
  • 3 adet yeşil biber
  • 1 paket mantar
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 1 adet iri kurusoğan
  • kekik yada zahter
  • 2 kaşık soya sosu
Üzeri için; kaşar rendesi

Yapılışı; Öncelikle tüm hamur malzemesini karıştırın ve çok sert olmayan bir hamur elde edin. Üzerine nemli bir bez örtün ve yarım saat dinlendirin. Muffin kalıbının tersini margarin ile yağlayın. Hamuru açın ve kalıbınız ile kesin. (benim istediğim boyutta bir kalıbım  olmadığından demliğin kapağı ile kestim.) Hamuru muffin kalıbına kaplayıp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin. Bu arada tavuk sote için tüm malzemeyi jülyen doğrayın. sıvıyağı tavanıza alın ve üzerine kurusoğanı ekleyin bir süre kavurduktan sonra biberleri ekleyin. diğer bir tavada da yine küçük doğranmış tavukları soteleyin bıraktığı suyu çekene kadar pişirin, üzerinede mantarı ekleyin ve pişirmeye devam edin. Kavrulmuş soğan ve biberleri tavuğun üzerine ekleyin. Tuz, kekik ve soya sosunu ekleyip 2-3 dakika daha kavurun. Kaseler ve tavuk sote soğuduktan sonra  pay edin. servis öncesi üzerine kaşar rendesi ekleyin ve 200 derece fırında ısıtın. Afiyet olsun. 

6 yorum:

  1. harika bir sunum canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hem tadı muhteşemdir eminim... hem de sunum harika.. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Nefis gozukuyorlar ellerinize saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sitenizi hic begenmedim ve kimseye tavsiye etmeyecegim.Cunku bu guzel tariflerin hepsini sadece ben yapmak istiyorum:)Emeginize saglik.En begendigim yemek blogu oldunuz.Keske sizi daha once kesfetmis olsaydim

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem görünüyorlar, ellerinize sağlık:).

    YanıtlaSil
  6. canım tek kelimeyle nefis görünüyor..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil