21 Ağustos 2012 Salı

CEVİZLİ ÇİKOLATALI KEK


Muhteşem bir kek daha keşfettim. Tarif Nurlu Mutfaktan . İçinde nişaşta olduğu için merak edip denemek istedim. Bende kremalı kek yapmaya bayılıyorum daha yumuşak ve kıvamlı bir tadı oluyor. Ama içinde nişasta olması ile daha çok kabaracağını ve yumuşak olacağını düşünüp denedim. Gerçektende çok beğendim. Heleki ertesi gün dahada tadı oturmuştu.

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1.5 su  bardağı şeker
  • 200 ml.krema
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1,5su bardağı un
  • 1,5 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 100 gr. rendelenmiş bitter çikolata
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat

Yapılışı; Yumurtaları şekerle beraber iyice çırpın. Diğer malzemeleride sırası ile  ekleyin. yağlanmış kek kalıbınıza harcı boşaltın ve önceden ısınmış 180 derece fırında batırdığınız kürdan kuru çıkana kadar pişirin. Afiyet olsun.



13 yorum:

  1. kek süper olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. muhtesem olmus
    ellerine saglik canim...

    iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tarif.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor eline sağlık Bloğunu yeni keşfettim bana da beklerim www.gecekiyafeti.com

    YanıtlaSil
  5. Yum yum yum . harika olmuş. Bir bardak çayın yanına bir dilim olsa.

    YanıtlaSil
  6. Goruntu super, lezzetinden hic kuskum yok.
    Ama tatlim, ben yine diyete giriyorum:)Bu defa hedefim buyuk, hedefim uzak:(hedefim zor.
    Takil pesime, gel bakim:)

    YanıtlaSil
  7. Nasil canim istedi simdi kek..yarin mutlaka yapmaliyim :)) ellerinize saglik..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. of of müthiş olmuş.
    nurcumda güzel yapar.

    YanıtlaSil

  9. www.nasibimce.com ve www.porselendemlik.com


    Tarafından hazırlanmış olan





    76.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

    20 EYLÜL 2012-20 EKİM 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://fusununmutfagi.blogspot.com



    YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  10. çok harika bir kek olmuş eline sağlık kesin denenmeli:))

    YanıtlaSil
  11. elllerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  12. mutfak hayatına yeni başlamış biri olarak, cehaletimi bağışlamanı dileyerek soruyorum: kremadan kastın nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estagfirullah olur mu hiç öyle şey...krema, marketlerde tereryağ süt yoğurt ürünlerinin olduğu yerde satılır ve küçük 200 mllik kutularda süte göre daha koyu kıvamlı bir üründür. süt kreması..

      Sil