10 Temmuz 2012 Salı

VİŞNELİ KEK

  

Haftaya nefis bir kek tarifi ile başlıyorum. Dün taslaklarımda hiç tatlı tarifi kalmadığını farkettim ve işyerinde bir arkadaşdan aldığım (kendi bahçesi) vişneleri de tatmak için kek yapayım dedim. Biraz ekşi ama gayet güzel bir kek oldu. Üstelik tepsi keklerine olan özlemimden, kalıp yerine kare borcama döktüm. Sanki bu şekilde olunca kekin tadı bile değişiyor, anne keki oluveriyor.


Malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • minicik tuz
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 5-6 damla vanilya aroması (olmasada olur)
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 su bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2,5-3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı temizlenmiş vişne (donmuşda olabilir)
Yapılışı: Oda sıcaklığındaki malzemeleri yukarıdaki sırayla ekleyin. Ama yumurta ve şekeri iyice çırpmayı unutmayın. Birde eğer donmuş vişne kullanacaksanız mutlaka önce çözülmesini bekleyin. Yağlı kağıt serili kare borcama dökün ve önceden ısılı 180 derece fırında batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. lezzetli görünüyor deniycem. ellerinize sağlık. bloguma beklerim http://pespembemutkuluk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. oy oy oy o dilimlere bayıldım
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik,cok guzel olmus.bencede tepside yapilinca anne keki oluyor.hoscakal.

    YanıtlaSil
  4. TEK KELİMEYLE HARİKA OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor canim
    ellerine saglik
    :-)))

    öptümm

    YanıtlaSil
  6. Vişneyi kekte, pastada o kadar çok severim ki.. Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Görüntü süper, kek kalıplarından ben de sıkıldım doğrusu, böylesini denemeli bir de..eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. keske sitene girmseydim:(((
    canim cok tatli cekiyo yine. ama hala 64'um:(((((((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım üzülme! eminim bir gün tartıya çıktığında pat diye görceksin sonucu.canında tatlı istiyorsa abartmadan 1 dilim ye.kendini mutsuz etme :)

      Sil
  9. Görüntü nefis! Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ekşi ve tatlı tatların birarada olmasına bayılırım ellerinize sağlık nefis bir kek olmuş..

    blogunuzu tam anlamıyla inceleyemesemde çok beğendim..bundan sonra yakın takipçinizim..

    banada beklerim..
    http://sevilindenizi.blogspot.com/
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ay nefis ellerine sağlık canım, sıcaklar bastırdığından beri tatlılara biraz ara vermiştim kek pasta yeme zamanı gelmiş bunu anladım :) sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Kısa süre piyasada kalan sebze ve meyveleri bol bol tüketmeli. Vişne de bunlardan biri. Elinize sağlık çok şık gözüküyor.

    YanıtlaSil
  13. tatlı nerde ben orada ne tatlı bakıyor öle kekin ama ya :)
    ellerine sağlık canım.
    mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Vincent
    Petitchef.com

    YanıtlaSil